Blogroll - ce este si la ce foloseste

Sursa imagine : Serendipitous Readings

Definitie: blogroll = o lista de bloguri dintr-un blog. De regula, contine bloguri citite si recomandate de proprietarul blogului, insa nu intotdeauna:) as adauga eu.
Nu cred ca exista bolg care sa nu aiba si blogroll. La inceput, cand lumea era mai buna si mai inocenta, in blogroll-ul fiecarui blog gaseai adresele altor bloguri, bloguri care erau citite in mod frecvent si erau recomandate de autorul blogului tuturor vizitatorilor . Adaugarea unui blog preferat in blogroll-ul blogului propriu era un semn de recunoastere si de apreciere. Citind blogroll-ul unui blog puteai cu usurinta recunoaste preferintele autorului acelui blog.
In ziua de azi insa, cei mai multi autori de blog fac " schimb de link-uri" intre ei. Incepatorii fac tot posibilul sa le apara numele blogului lor intr-un blogroll de pe un blog celebru, iar blogerii vechi fac tot posibilul ca numele blogului lor sa apara in cat mai multe blogroll-uri. Listuta asta a devenit un fel de lista publicitara. Foarte putini dintre blogeri chiar citesc in mod frecvent si chiar le plac blogurile afisate in blogroll-ul lor, insa "schimbul de link-uri" ii obliga sa afiseze toate blogurile care le fac lor "publicitate". Si astfel gasim pe cate un blog un carnat lung de blogroll care probabil contine toate blogurile existente pe internet :). Sa nu ma intelegeti gresit, nu condamn pe nimeni, mai ales ca si eu tot asa am procedat o vreme. Daca blogul tau apare intr-un blogroll de pe un blog mai vechi si cu mai multi vizitatori, atunci ai foarte mari sanse sa te viziteze si pe tine cineva si sa nu ramai in anonimat (asta daca chiar iti doresti mai multi vizitatori si nu-ti place intimitatea sau daca sincer crezi ca ai de spus lumii multe lucruri si ai nevoie de audienta).
Asezarea titlurilor in blogroll se poate face in mai multe feluri: alfabetic, in ordinea actualizarilor sau in ordinea adaugarii in blogroll, cu mini-poza, fara mini-poza, cu primele cuvinte din ultimul articol publicat, doar titlul ultimului articol publicat, sa fie afisate pe blog toate blogurile introduse in blogroll sau doar cateva. Totul tine de cateva casute bifate.


Nu-mi permit sa dau sfaturi despre cum sa ne formam lista si ce bloguri sa adaugam sau nu, sau dupa ce criterii sa ne luam. Fiecare este liber sa faca ce vrea pe tarlaua lui. Imi permit insa sa dau cateva sfaturi despre cum ar trebui sa arate blogroll-ul la finalizarea lui.
1. Blogrolul e frumos sa apara in sidebar (stanga, dreapta, mai sus, mai jos, la mijloc... nu conteaza). Am vazut ca unii autori de bloguri pun blogroll-ul in footer (la sfasitul blogului, in partea cea mai de jos). Nu arata bine. Lungeste inutil pagina de blog si e inestetic.
2. Blogurile ar fi frumos sa fie afisate in ordinea actualizarii lor, evitand astfel ca la inceputul blogroll-ului sa avem o gramada de bloguri neactualizate de foarte multa vreme. In acest fel, de fiecare data la inceputul blogroll-ului va fi titlul celui mai recent actualizat blog. Putem citi (noi si vizitatorii nostri care aleg sa viziteze si blogurile din blogroll-urile noastre) astfel cele mai recente articole si putem "cerne" blogurile, cele neactualizare "cazand" la sfarsitul blogroll-ului.
3. Putem "ascunde" o parte din blogroll pentru a nu mai fi asa de lung, alegand sa apara pe blogul nostru doar cateva (alegeti ce numar va convine). Calitatea blogroll-ului nu va fi afectata daca indepliniti conditia 2, pentru ca vor fi afisate primele 5 bloguri, de exemplu, recent actualizate.
Atat am avut de zis despre acest subiect. Sper ca am fost explicita si nu am jignit pe nimeni :)

PS Am numarat in acest articol cuvantul " blogroll" de 19 ori :) Si cu asta 20 :)
Va stept si cu alte intrebari despre orice tine de fatada blogului.

22 de comentarii:

  1. Buna seara.Deabia acum am descoperit acest blog si cum vad ca esti asa de draguta si imparti sfaturi utile celor nestiutori ca mine, chiar vreau sa te intreb ceva:Vreau sa pun si eu o "fata"draguta blogului meu si nu am habar.Cum se face?Si sa pun muzica?Ufff.....n-am habar de multe si tare multe vreau sa fac!Poti sa ma ajuti? Multumesc mult!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna de curand mi-am facut si eu un blog,dar nu prea ma descur,sunt incepatoare,si as avea nevoie de ajutor.zic eu.te poti unta un pic la mine pe blog si sa imi zici o parere?multumesc

      Ștergere
    2. Adriana, care este blogul tau? Daca apas pe numele cu care ai raspuns la aceasta postare ma trimite la profilul tau de google+ nu la profilul tau de blogger :)

      Ștergere
    3. Am uitat sa iti scriu numele blogului....scuze...numele blogului este http://adrianabunta.blogspot.it/te rog uita-te si spunemi ce mai trebuie facut la el ca nu prea ma pricep,,,te rog...

      Ștergere
    4. Adriane, daca nu e cu suparare, iti voi da cateva sfaturi:
      - poza de la header este prea mare. Te sfatuiesc sa o micsorezi astfel incat sa nu depaseasca limitele blogului.
      - rozul acela tipator din postari nu prea isi are locul acolo. Da dureri de cap si nu te atrage la citit. Pastreaza fontul negru pe fond alb. E mult mai linistitor si mai profi :)
      - patreaza un singur sidebar. Doua iti distrag atentia de la postari si iti "mananca din spatiul alocat postarilor.
      - mareste un pic spatiul alocat postarilor
      - foloseste etichetele! Te vor ajuta atat pe tine, cat si pe cititorii tai care vor cauta ceva dintr-o anumita categorie :)
      - neaparat sa-ti faci o bara de meniu! Astfel vei avea un blog bine organizat :)
      Cam astea imi vin acum in minte, la o prima privire. Daca mai vrei si alte pareri, anunta-ma :)
      Spor la treaba!

      Ștergere
  2. Buna dimineata Judy! Ma bucur ca ai ajuns si pe la mine in vizita. Am tras si eu cu ochiul la blogul tau si chiar are nevoie de cosmetizare. :)
    In bara de meniu orizontala a blogului meu(butoanele chiar de la inceputul blogului, sub poza-titlu a blogului), dupa ACASA si RETETE este butonul INCEPATOR BLOG. Apasa pe el si se vor deschide toate articolele ajutatoare pentru un incepator in ale blogaritului :). Ai acolo un articol despre cum sa introduci un videoclip in blog (http://cristina-cristinasworld.blogspot.com/2009/09/cum-adaug-un-videoclip-in-blogul-meu.html), un articol despre cum poti schimba fondul blogului (http://cristina-cristinasworld.blogspot.com/2008/10/adaugare-imagine-in-fundal.html) si multe altele care poate iti vor fi folositoare. Daca nu gasesti ceva anume, te rog anunta-ma si te voi ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Cristina,Buna.Am incercat sa fac cu o melodie dar nu reusesc!nu stiu..nu fac eu ceva bine sau ce?Ajung pina la "embed" dar nu-mi apare "paste"orice fac!Oi fii chiar negata..offff!Sa schimb "fata"nici nu incerc deocamdata ca mi-e frica sa nu sterg tot!Multumesc mult totusi ca ai incercat sa ma ajuti!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu in blogroll tin blogurile pe care imi face placere sa le citesc, le citesc regulat si le recomand si altor persoane sa le citeasca :) Nici mie nu-mi plac blogrolurile altora care se intind pe sute de mii de km :D

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Daga Judy, imi pare rau ca nu ai reusit, dar asta este pentru ca ai inteles gresit textul :). S-o luam cu inceputul:
    - ca sa copiezi un cod EMBED trebuie ca el sa fie selectat (adica apesi pe el pana ce isi schimba fundalul in albastru). In acest moment Youtube deschide o ferestruica mica unde iti selectezi cum vrei sa-ti apara videoclipul in blog (culoare, marime, alte videoclipuri). Dupa ce ai facut asta, te duci si selectezi codul EMBED, daca videoclipul il are (nu toate videoclipurile au acest cod). Cand si-a schimbat fundalul in albastru, dai click dreapta (de la mouse) pe el si-ti apare o listuta de unde apesi pe COPY.
    - Dai paste (adica click dreapta de la mouse si selectezi din listuta PASTE) in fereastra de postare, insa ai grija sa selectezi "Editati Html" de langa "Scrieti".
    Foloseste cu incredere imaginile din articol si citeste cu atentie tot ce am scris eu acolo. Apasa pe imagini si se vor face mai mari. In poze iti dai seama mai bine ce trebuie sa faci. Astept sa-mi spui ce-ai facut :)
    @ Irisha, bravo tie ca nu ai fost atinsa de virusul schimbului de link-uri :)si ma bucur ca imi susti cuvintele. Multumesc pentru vizita si te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ciao Cristina.Multumesc ca esti asa de draguta si incerci sa ma ajuti dar nu stiu de ce nu-mi iese.Fac exact ce mi-ai spus si cind apare embed pe fundal albastru dau click dreapta si imi apare numai anuleaza copiaza.... si cu mai culoare mai stearsa ,taie,lipeste,sterge...Pot sa apas cit vreau pe copiaza cu click deapta ca nu se intimpla nimic.Deci mie paste nu-mi apare nicaieri.Nu stiu ce nu fac bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Judy cand dai click dreapta pe cod ramane fundalul albastru? Ca daca nu are fundalul albastru, atunci codul nu este selectat. Am intrat pe blogul tau si am deschis link-ul catre videoclipul pe care vroiai sa-l adaugi. Am facut doua print screen-uri ca sa-ti arat cum trebuie sa arate totul ca sa reusesti. Ai aici linck-urile:
    1. http://i287.photobucket.com/albums/ll150/teocris7/BLOG/pentrujudy1.jpg
    2. http://i287.photobucket.com/albums/ll150/teocris7/BLOG/pentrujudy.jpg

    Sper sa reusesti de data asta :)
    Astept vesti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Cristina,scuza-ma ca te innebunesc atata !Da codul este albastru.Prima data dau click stanga..devine albastru ,apoi dau click dreapta dar nu-mi apare paste. Of ma gindesc ca sunt chiar habarnista!

    RăspundețiȘtergere
  9. Judy scumpa, chiar nu stiu ce sfat sa-ti mai dau. :( Pozele facute special pentru tine nu ti-au fost de folos? Cand incepi "operatiunea" pe calculatorul tau apare exact asa cum am pozat eu?
    Imi pare rau ca nu te pot ajuta. Chiar nu stiu de ce nu reusesti pentru ca este foarte usor. poate tu ai alte setari... Nu stiu ce sa zic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Cristina, iti multumesc pentru articol, m-ai facut sa-mi pun pe blog o lista cu bloguri ce le citesti si alta cu cele pe care le recomand ! Te respect foarte mult. Incep si eu sa scriu, sa vedem ce iese.

    RăspundețiȘtergere
  11. Roby, multumesc pentru apreciere :)
    Multa bafta cu blogul tau!

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Cristina, eu sunt si noua in "domeniu".Te rog , ajuta-ma daca poti sa se vada pe pagina principala BLOGROLL..chiar nu pricep cum se face.Multumesc.
    P.S.adica sa arate cam ca la tine...FRUMOASE SI INTERESANTE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus Ioana!
      Cum adica pe pagina principala?
      Pentru a obtine o lista de linkuri ca cea numita la mine FRUMOASE SI INTERESANTE, trebuie sa mergi la Aspect > Adaugati un obiect gadget > Lista linkuri. In fereastra ce se deschide configurezi lista de linkuri:
      - ii dai un titlu
      - mentionezi cate linkuri vrei sa se afiseze sau lasi necompletat daca vrei sa se afiseze toate linkurile
      - alegi cum sa apara linkurile in lista: in ordinea introducerii, in ordine alfabetica sau in ordine alfabetica inversa
      - introduci adresa URL a blogului sau site-ului care-ti place
      - scrii numele blogului/siteului a carui adresa ai introdus-o in casuta de mai sus
      - apesi pe butonul "Adaugati link"
      Sper ca te-am putut ajuta. Nu ezita sa apelezi la mine daca mai ai nelamuriri si nintrebari. Daca te pot ajuta, o voi face :)
      Multa bafta cu blogul tau!

      Ștergere
  13. Multumesc din suflet.Ma fascineaza tot ce am gasit la tine,daca voi reusi macar pe jumate...mmmmmmmmm...ce bine ar fi.Pupici

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...