joi, 10 decembrie 2009

Rata umpluta cu arpagic, la cuptor



Am primit de la bunicuta mea o punga plina cu cepusoara (arpagic marisor), iar de la soacra mea am primit o rata grasana si mare. Si m-am gandit sa le imprietenesc intr-o tava, la cuptor. Un singur lucru mai spun, inainte de a scrie reteta : ceapa pe cat a fost de miculuta, pe atat a fost data naibii. Am plans pana am curatat-o de ziceai ca e sfarsitul lumii :) , insa rezultatul a fost spectaculos si neasteptat de bun.
Dar sa trecem la treaba.
Ingredientele necesare sunt urmatoarele:
- o rata grasulina
- 1/2 kg arpagic mare
- 1 lingurita usturoi granulat
- doua linguri ulei
- o lingura condiment pentru friptura
- o lingura otet balsamic
- un pahar tuica de pruna sau de caisa
- o conserva de rosii in bulion
- un pahar de sos de rosii
- sare
- piper macinat

Rata o curatam bine de tuleie si o pripalim la flacara, apoi o frecam bine sa o scapam de toate resturile de pene si puf.
Intr-un castronel amestecam bine urmatoarele ingrediente: 1 lingurita usturoi granulat, doua linguri ulei, o lingura condiment pentru friptura, o lingura otet balsamic. Cu acest amestec ungem rata in interior si la exterior, cu mana, frecand bine toate pliurile.



Dupa ce am terminat masajul, lasam oratania sa se odihneasca la rece aproximativ o ora, sau pana curatati de foile uscate arpagicul (mie mi-a luat o ora :) ).
Incingem cuptorul.
Dupa ce am terminat de curatat arpagicul, scoatem rata de la pastrare si o asezam intr-o tava adanca. Umplem bine ratusca cu cepusoara si inchidem cu scobitori sau coasem.



Turnam apoi in tava tuica, o cana de apa si adaugam arpagicul ramas.
Dam la caldura cuptoruli, la foc moderat, aproximativ trei ore. Din timp in timp verificati daca s-a bronzat indeajuns si stropim carnea cu sosul format in tava.
Intre timp facem sosul de rosii: intr-o cratita incingem o lingura de ulei, adaugam sosul de rosii si rosiile in bulion. Lasam sa dea un clocot scurt, asezonam cu sare si piper si oprim focul.
Pe farfurie veti pune o bucata de rata, o lingura de arpagic bine mirositor si stropiti totul cu sos.
Va urez pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana