Treceți la conținutul principal

Rata umpluta cu arpagic, la cuptor



Am primit de la bunicuta mea o punga plina cu cepusoara (arpagic marisor), iar de la soacra mea am primit o rata grasana si mare. Si m-am gandit sa le imprietenesc intr-o tava, la cuptor. Un singur lucru mai spun, inainte de a scrie reteta : ceapa pe cat a fost de miculuta, pe atat a fost data naibii. Am plans pana am curatat-o de ziceai ca e sfarsitul lumii :) , insa rezultatul a fost spectaculos si neasteptat de bun.
Dar sa trecem la treaba.
Ingredientele necesare sunt urmatoarele:
- o rata grasulina
- 1/2 kg arpagic mare
- 1 lingurita usturoi granulat
- doua linguri ulei
- o lingura condiment pentru friptura
- o lingura otet balsamic
- un pahar tuica de pruna sau de caisa
- o conserva de rosii in bulion
- un pahar de sos de rosii
- sare
- piper macinat

Rata o curatam bine de tuleie si o pripalim la flacara, apoi o frecam bine sa o scapam de toate resturile de pene si puf.
Intr-un castronel amestecam bine urmatoarele ingrediente: 1 lingurita usturoi granulat, doua linguri ulei, o lingura condiment pentru friptura, o lingura otet balsamic. Cu acest amestec ungem rata in interior si la exterior, cu mana, frecand bine toate pliurile.



Dupa ce am terminat masajul, lasam oratania sa se odihneasca la rece aproximativ o ora, sau pana curatati de foile uscate arpagicul (mie mi-a luat o ora :) ).
Incingem cuptorul.
Dupa ce am terminat de curatat arpagicul, scoatem rata de la pastrare si o asezam intr-o tava adanca. Umplem bine ratusca cu cepusoara si inchidem cu scobitori sau coasem.



Turnam apoi in tava tuica, o cana de apa si adaugam arpagicul ramas.
Dam la caldura cuptoruli, la foc moderat, aproximativ trei ore. Din timp in timp verificati daca s-a bronzat indeajuns si stropim carnea cu sosul format in tava.
Intre timp facem sosul de rosii: intr-o cratita incingem o lingura de ulei, adaugam sosul de rosii si rosiile in bulion. Lasam sa dea un clocot scurt, asezonam cu sare si piper si oprim focul.
Pe farfurie veti pune o bucata de rata, o lingura de arpagic bine mirositor si stropiti totul cu sos.
Va urez pofta buna!

Comentarii

  1. DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina,i-ti doresc Craciun Fericit tie si familiei tale!!Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarbatori fericite cu bucurii si impliniri alaturi de cei dragi! Sa va gaseasca Mosul cu masa bogata si sufletul curat! La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de bine arata rata ta draga mea!!
    Iti doresc Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi si un An Nou plin de sanatate si realizari!! La multi ani!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit, multa liniste in suflet si multe bucurii!! Un An Nou plin de impliniri!! La Multi Ani!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bucuria vine din lucrurile marunte, linistea din suflet, iar caldura din inima. Iti doresc sa le ai pe toate, alaturi de familia ta! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce surpriza placuta!!!!!!!
    Va multumesc din suflet pentru urari si va urez la randul meu sarbatori fericite, pline de daruri si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  8. mmmmm, la cum arata sigur nu ramane nimic la cina in familie, a iesit super, o culoare perfecta si gustul cred ca e delicios si apetisant, as da iama acum in reteta asta :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai Aurica, cu dezgropi tu amintiri dragi! Mi-am adus aminte de bunicuta mea ♥
      Sa-mi dai de stire daca incerci, bine?

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Socata acidulata

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Sunca fiarta in zeama de varza murata