joi, 19 martie 2009

Ciulama de ciuperci



Este o mancare foarte buna si simpla.

Ingrediente: o ceapa mare, 3 linguri de ulei, o caserola mare de ciuperci taiate fasii sau cubulete, un cub de concentrat de ciuperci, sare, piper proaspat macinat, o lingura de faina desfacuta in jumatate de cana de apa rece.

Ceapa taiata marunt se caleste in ulei pana devine sticloasa. Adaugam ciupercile spalate si taiate fasii sau cubulete si le calim si pe ele un pic. Peste ele turnam apa calda, cat sa le acopere de doua degete. Punem si cubul de concentrat si daca mai este necesar, sare. Lasam sa fiarba cateva minute(ciupercile nu necesita timp mare de fierbere). Cand sunt fierte, turnam si faina desfacuta in apa si amestecam mereu (focul potrivit) pana se ingroasa ciulamaua. La sfarsit punem si piperul macinat proaspat.
Am servit cu mamaliguta pripita si muraturi.

24 de comentarii:

  1. este cea mai putin aspectuasa ciulama vazuta in viata mea, numai sa mananci nu te atrage, fara pic de verdeata, fara morcovi, fara smantana......nici nu vreau sa ma gandesc ce gust are............

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga anonim eu n-am auzit de morcovi in ciulama in viata mea:) Smantana nu am pus pentru ca e o mancare de post, iar verdeata nu am pus pentru ca nu am vrut :) Nu trebuie sa te gandesti ce gust a avut pentru ca nu tu ai fi mancat din ea :) Asa ca stai linistit, nu te voi invita la masa atunci cand gatesc ciulama de ciuperci :) Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca o sa fac si eu maine,arata foarte bine si nu am mai mancat demult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper sa-ti placa :)
    Te astept cu impresii :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ba mie chiar imi place cum arata ciulamaua si pun pariu ca e si gustoasa :) Te-am gasit pe google in cautarea unei retete simple de ciulama de ciupercute ca tare mi s-a facut pofta. O prestez de indata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Deea, s-aveti pofta!
    Sa-mi spui si mie daca v-a placut :)

    RăspundețiȘtergere
  7. daca e de post ai o scuza, pune si tu putin boia, patrunjel si usturoi sau foloseste delicat(vegeta) praf nu cubulete,...asa ceva nu am mai vazut arata aiurea rau si sunt convins ca nu are nici un gust...pacat de ciupercile alea...sugestie mai bine mananca-le crude sau cu ceapa si bea faina cu apa calda ca nu este mare diferenta!:)))) doamne fereste gospodinele noastre cu blog...succes iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai anonim mai, am ras cu lacrimi :)) Multumesc frumos ca mi-ai inveselit dimineata!
    Hai sa stam stramb si sa cugetam drept:
    1. Boia in culama?!?!? In ce tara ai mancat tu asa?
    2. Usturoi in ciulama?!?!?!
    3. De ce vegeta praf? Ce ai cu cubuletele?
    4. Ciuperci crude am mancat, la fel si ceapa cruda. De impreunat nu mi-a dat prin cap sa le alatur, te las pe tine sa incerci si apoi imi spui si mie daca ti-a placut :)
    5. Ciulamaua nu iese ciulama daca nu o ingrosi cu faina sau amidon, deci te poti oripila cat vrei.
    Concluzie: vai de ciulamaua ta si de cine te-a invatat sa gatesti :)
    Vezi, deaia tu esti un anonim si eu nu :)
    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina , anonim are dreptate : arata parca ar fi ingrosata cu ciment. Si sa stii ca daca mai citesti cateva retete si te mai uiti nitel pe google , la ciulama se pune morcov , marar si in functie de gust si usturoi.Dar nu cred ca e de ras faptul ca un om ti-a venit cu o critica constructiva.Iar daca ar fi ceva de comentat la amandoi , e ca ar trebui sa gatiti sanatos si anume fara cuburi sau prafuri.Credeti-ma ca daca puneti la fiert mai multe legume cum ar fi radacina patrunjel , telina , morcov , ceapa pe care le puteti scoate dupa ce au fiert , e suficienta sarea si piperul sau anumite plante aromatice dupa gust.Iese o mancare mult mai buna si mai sanatoasa. Pofta buna!

      Ștergere
  9. Mie chiar imi place cum arata si asa am o foame....Ma duc sa-mi iau piticu de la gradinita si ma apuc sa fac si eu. Eh eu o sa pun usturoi si am sa folosesc smantana ca nu tin post niciodata.
    Si ete ca tot cubulet am sa folosesc cu toate ca am vegeta praf :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Rayssa, pupicei piticului :*
    Sper ca a mancat cu pofta ciulama :)
    Multumesc frumos de vizita si te mai astept pe la mine.
    Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am incercat-o si eu in seara asta! E minunata....am terminat-o toata eu si sotul! Felicitari Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  12. Georgiana, tare ma bucur ca v-a placut :) Multumesc frumos pentru vizita si mai hai si alta data! ;D

    RăspundețiȘtergere
  13. fara suparare dar nu arat deloc bine... poate este buna la gust dar conteaza si inpresia artistica :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, fara suparare :)
      Uite cum facem: tu faci reteta, o asezi artistic, ii faci o poza, pui numele tau pe ea si daca mi-o trimiti pe mail jur cu mana pe inima ca sterg poza mea si o pun pe a ta.
      Ce zici? Facem targul?

      Ștergere
    2. Anonim , chiar ai dreptate , sincer nu as manca asa ciulama de pui.Si eu folosesc ceapa , morcov si marar in ciulama si toata lumea a zis ca este deosebita si nemaipomenita .Cristina , sincer si fara suparare , ar trebui sa te mai uiti pe google la imagini , cred ca ai sa vezi o mare diferenta...ciulamaua trebuie sa aiba culoarea smantanii sau putin galbuie de la ou ,si nu asa gri parca e facuta cu praf de ciment.Si eu acum fac ciulama..si promit sa iti trimit o poza.Ciulamaua mea va fi cu pleurotus!

      Ștergere
  14. Ciulamaua e perfecta si cum arata si la gust jur ca dupa o ora ce am gasit-o pe net am facuto si e bestiala Felicitari pt Cristina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela pentru ca ai incercat reteta asta "controversata" :D Ma bucur mult ca ti-a placut! :)
      Iti doresc o zi minunata!

      Ștergere
  15. Buna ziua!Cristina , ceea ce ai facut tu acolo nu este ciulama.Ciulamaua prin definitie este o mîncare de regulă cu carne, preparată cu sos aIb, gros, de făină. Se poate prepara şi cu ciuperci, peşte , etc.Ceea ce ai preparat tu este o mancare de ciuperci de post.Este o mancare mult spus deoarece sincer , Anonim avea dreptate , arata ca o maia de ciment, pe care nu as pune gura decat legata la ochi.Mamaliga iar este nefiarta nu pripita si se vede cu ochiul liber.Nu cred ca este o imagine cu care sa te lauzi , pentru o incepatoare e ok.Si daca mai citesti nitel , la ciulama sau la mancarica ta , un bucatar care se respecta si care da sfaturi in loc de apa si cubulete sau praf , face o supa din radacinoase ( telina , patrunjel , marar , morcov) pe care o strecoara si aceea supa va da un gust nemaipomenit si sanatos.Iar in ceea ce priveste usturoiul , este vorba de regiunile in care se prepara mancarea.La moldoveni daca pui ciulama cu muraturi , ti le pune in cap pe amandoua , dar la tine in regiune vad ca nu , iar in alte regiuni dupa gust se pune usturoi.Mai citeste si incearca sa inveti atunci cand primesti un review.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Catalina, vad ca a fost foarte important pentru tine sa ajunga la mine critica ta "constructiva", daca ai pierdut aproape o ora pe blogul meu sa-mi scrii (trei mesaje diferite!!!) cat ai putut tu de frumos ca nu-ti place poza asta. Iubita, nu te-a obligat nimeni sa te uiti la ciulamaua mea si cu atat mai putin nu te-a obligat nimeni sa o prepari si sa o mananci. Nu stiu ce fel de gospodina esti tu si nu stiu cum gatesti tu, dar de aici si pana la ati lua libertatea sa ma tragi la raspundere ca imi permit sa postez pe blogul MEU o reteta probata de MINE, cu o poza facuta de MINE, asta deja este prea mult. Data viitoare scuteste-te de soc si du-te si viziteaza alte bloguri, mai interesante si cu ciulamale cu morcovi, telina si alte balarii.
      Iti doresc o seara minunata si mai putina oftica, ca faci riduri!

      PS Eu nu sunt un bucatar care se respecta si nici tu.

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape