miercuri, 21 octombrie 2020

Prajitura cu rabarbar si budinca de vanilie

 


   Aceasta prajitura cu rabarbar si budinca de vanilie este delicioasa si foarte usor de facut ♥♥♥ Blatul este usor crocant la suprafata, dar fraged de ti se topeste in gura ♥ Umplutura din budinca de vanilie amestecata cu bucatele acrisoare de rabarbar este exact acel gen de asociere foarte fericita ♥
   Pe blog mai am o gramada de retete cu rabarbar, printre care chiar si o inghetata cu rabarbar.

   Ingrediente:
***Aluat:
- 500 g faina
- 250 g unt rece (se da pe razatoare)
- 200 g zahar
- 1 plic zahar vanilinat (8g)
- 1 plic praf de copt (10g)
- 1 ou + 2 galbenusuri
- 2 linguri smantana grasa sau iaurt grecesc
***Umplutura:
- 1 litru lapte
- 3 plicuri budinca de vanilie
- 6 linguri zahar
- 7-8 tije grosute de rabarbar
- zahar pudra pentru pudrat la final


   Prima data am curatat tijele de rabarbar si le-am taiat bucati potrivite.
   Pentru aluat: intr-un castron incapator am pus faina, peste ea am razuit untul rece de la frigider, apoi am adaugat restul ingredientelor si le-am amestecat pe toate bine cu mana pana am obtinut un aluat omogen si usor moale.



   Bila de aluat am impartit-o in doua bucati: una mai mare (2/3 ) si una mai mica (1/3). Bucata mai mare am intins-o cu sucitorul intr-o foaie potrivit de subtire, direct pe o coala de hartie de copt. 
   Sucitorul si hartia de copt le-am uns cu ulei, pentru ca aluatul sa nu se lipeasca de ele.


   Am asezat foaia de aluat cu tot cu hartia de copt intr-o tava cu peretii inalti (20X35 cm). Foaia trebuie sa imbrace si peretii tavii.
   Peste aluat am pus bucatele de rabarbar.
   Am aprins cuptorul si i-am dat ragaz sa se incinga si sa ajunga la 180 grade.


   Am preparat budinca de vanilie din 1 litru de lapte, 6 linguri zahar si 3 plicuri praf pentru budinca de vanilie. Fierbinte am turnat-o peste bucatele de rabarbar din tava.
   Vreau sa fac o mica precizare: prima data cand am facut aceasta prajitura cu rabarbar si budinca de vanilie, am turnat budinca peste bucatelele de rabarbar asezate direct pe aluat. Desi prajitura a fost foarte buna, stratul de aluat de la fund s-a inmuiat destul de tare din cauza lichidului lasat de rabarbar la copt. In urmatoarele dati cand am facut aceasta prajitura minunata, am amestecat bucatelele de rabarbar in budinca de vanilie si abia apoi am turnat amestecul peste aluat. Aceasta mica modificare a ajutat ca prajitura sa se coaca mai bine si fundul nu a mai fost deloc umed ♥


  Din bucata mai mica de aluat am rupt bucatele mici si cu ele am acoperit toata suprafata prajiturii.


   Am bagat tava in cuptorul fierbinte, pe raftul din mijloc, la 180 grade cu ventilatie, pentru 50 minute.
   Prajitura se coace foarte frumos si prinde o culoare tare frumoasa la suprafata ♥


   Se feliaza doar dupa ce s-a racit foarte bine! Recomand sa fie lasata in pace peste noapte si taiata abia a doua zi cu un cutit bine ascutit. Pentru o fata mai festiva, se pudreaza cu zahar pudra.
   Mai jos am pus cateva poze pentru a putea vedea diferenta intre prima prajitura facuta si celelalte, facute ulterior. La prima prajitura, cea la care am turnat budinca de vanilie peste bucatelele de rabarbar puse direct peste aluat, aproape ca nu se vede deloc stratul de aluat de la fund, asa de tare s-a contopit cu bucatelele de rabarbar:


   La urmatoarele prajituri, la care am amestecat bucatele de rabarbar cu budinca de vanilie si abia apoi am turnat totul peste aluat, stratul de aluat de la fund s-a copt foarte frumos si imbraca mai bine umplutura:



   Si intr-un caz si in celalalte, prajitura a avut viata scurta 😋 Aproape ca nu am mai avut ce poza pentru pozele de final, asa de repede a "disparut" 😄





Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana