sâmbătă, 17 octombrie 2020

Zacusca cum face mama

 


   Imi place foarte mult zacusca facuta de mama! ♥ Este singura zacusca care nu-mi provoaca arsuri la stomac, este cremoasa, este delicioasa si nu este deloc uleioasa ♥♥♥
   Anul asta am hotarat sa fac si eu zacusca pentru iarna dupa reteta mamei mele. Astfel am reusit sa fac poze pentru aducere aminte si avem mai multe borcane cu zacusca la dispozitie, nu doar cele primite de la mama 😁
   Din ingredientele de mai jos au iesit 13 borcane mari de zacusca. Legumele au fost cantarite inainte de a fi coapte si curatate.

   Ingrediente:
- 10 kg vinete
- 5 kg ardei kapia rosu
- 3 kg ceapa galbena
- 1 litru ulei
- 800g pasta de tomate
- 1 lingura boabe de piper
- 5 frunze de dafin
- sare (dupa gust)

   Cu o seara inainte am copt vinetele la gratar, la foc direct. Le-am curatat de coaja, le-am insirat pe o scandura curata de lemn si le-am lasat la scurs peste noapte, acoperite cu o carpa curata.


   In aceeasi seara am copt ardeiul kapia pe o tabla pusa peste gratar. L-am curatat de coaja arsa si de seminte si l-am lasat si pe el la scurs peste noapte intr-o strecuratoare.


   A doua zi am curatat ceapa, am taiat-o in bucati mari si am oparit-o 15 minute intr-o oala cu apa clocotita. Dupa aceea am scos-o intr-o strecuratoare si am lasat-o sa se scurga bine de apa si sa se raceasca.


   Ceapa oparita am maruntit-o cu ajutorul masinii de tocat.


   Intr-o cratita mare am pus uleiul la incins si am calit in el ceapa. A durat aproximativ 15 minute pana cand ceapa s-a inmuiat bine.


   Intre timp am maruntit cu ajutorul masinii de tocat si ardeiul kapia copt.


   Am adaugat ardeiul kapia peste ceapa calita.


   Am amestecat totul bine si apoi am adaugat pasta de tomate, foile de dafin si boabele de piper.




   Este musai sa fii atent la cratita si sa amesteci des, altfel risti ca zacusca sa se prinda la fundul cratitei si sa se arda. Nu trebuie scapata din ochi! 
   Pana cand legumele s-au imprietenit cu pasta de tomate si condimentele, am tocat si vinetele cu masina de tocat.


   Am pus in cratita si vinetele tocate si am lasat zacusca sa fiarba aproximativ 40 minute, avand grija sa o amestec fara intrerupere.
 


   Sare am pus cand zacusca a fost aproape gata.
   Cum spuneam mai sus, a iesit foarte cremoasa si are o culoare foarte frumoasa ♥ Cat despre miros si gust, ce sa mai zic ♥♥♥


   Zacusca fierbinte am pus-o in borcane curate, iar borcanele le-am inchis cu capace noi.
   Borcanele astfel pregatite le-am pus intr-o cratita incapatoare, captusita pe fund cu carpe curate. Peste ele am turnat apa calda cat sa le acopere pana aproape de capace si am pus totul la foc potrivit. Din momentul in care a inceput sa fiarba apa, am lasat fix 30 minute borcanele la fiert.


   Borcanele fierbinti le-am scos din apa pe un prosop, le-am acoperit bine cu o patura groasa si le-am lasat la nadusit pana s-au racit bine (dureaza aproape doua zile).


   Ultimul pas a fost sa asez borcanele pe raftul din pivnita 😁
   Bineinteles ca un borcan a fost sacrificat pe altarul poftelor si pentru poza de final 😋


   Sa o mancam sanatosi!
   Multumesc, mama, pentru inspiratie!😘

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana