luni, 22 iulie 2019

Gogosi cu carne


   Asta nu este reteta de suberek, ci este o alta utilizare a cunoscutului aluat de gogosi de post.
   Am facut din aluatul ala gogosi pufoase de post, gogosi cu varza alba (de post), gogosi umplute cu varza rosie, gogosi cu sunca si cascaval, gogosi cu branza, deci urmarea logica era sa il umplu cu carne 😃 Au iesit foarte bune ♥♥♥

Ingrediente:
***Aluat:
- 1kg faina (cantitatea este aproximativa deoarece e posibil sa mai fie nevoie de 3-4 linguri faina in plus)
- 400 ml apa calda
- 25g drojdie proaspata
- 1 lingura zahar
- 1 lingurita sare
- 2 linguri ulei
***Umplutura:
- 1 kg carne tocata amestec porc si vita
- 1 ceapa mare
- 3 catei usturoi
- 2 linguri ulei
- condimente: sare, piper negru macinat, oregano uscat
- optional: ciuperci
***In plus:
- ulei pentru prajit

   Prima data m-am ocupat de umplutura.
   Am tocat ceapa si usturoiul marunt si le-am calit in 2 linguri ulei pana au devenit sticloase. Peste ele am adaugat condimentele si carnea tocata. Am lasat pe foc mic, avand grija sa amestec mereu in cratita, pana cand carnea si-a schimbat culoarea si a devenit albicioasa. Am oprit focul si am lasat carnea sa se raceasca.


   Pentru aluat am pus toata faina intr-un castron mare. In mijloc am facut o gropita si acolo am pus drojdia faramitata si zaharul, iar peste ele am turnat un pic de apa calda. Le-am lasat cateva minute sa se infoaie.


   Dupa ce maiaua a inceput sa faca bulbuci, am inceput sa torn in castron restul de apa calda, putin cate putin, amestecand totul usor cu o furculita. Tot in aceasta etapa am adaugat in castron sarea si uleiul.


   In momentul in care amestecatul cu furculita a devenit dificil, am inceput sa framant aluatul cu mana. Coca la final este maleabila si nelipicioasa, iar peretii castonului raman curati. Eu nu ma omor tare cu framantatul, ci doar pana ajung in acest punct:


   Am bagat castronul in cuptorul rece si am lasat aluatul sa creasca 30 minute.


   Dupa ce a crescut, am scos aluatul pe suprafata de lucru unsa cu ulei si l-am impartit in 12 bucati. Fiecare bucata am intins-o intr-o foaie nu prea subtire. Pe jumatate din suprafata foii de aluat am pus umpltura de carne, bine scursa de zeama. Umplutura am pus doar cat sa acopere suprafata dorita.
   Am indoit aluatul peste umplutura, iar marginile gogosilor astfel formate le-am presat cu dintii unei furculite.



   Am prajit gogosile in ulei incins, la foc mic, cateva minute pe fiecare parte.
   Stratul de ulei din tigaie este gros de doua degete, deci nu trebuie sa acopere gogoasa.


   Productia la final:


   Sunt foarte bune si satioase, atat reci cat si calde, perfecte pentru orice moment al zilei ♥♥♥



   Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana