joi, 11 iulie 2019

Biscuiti de ovaz cu ciocolata


   Reteta asta de biscuiti de ovaz cu ciocolata face parte din categoria aia de retete in care toate ingredientele se amesteca intr-un castron si gata. Fara figuri, fara talente, fara complicatii. Coca obtinuta se modeleaza usor, iar biscuitii rezultati dupa coacere sunt absolut deliciosi ♥♥♥

   Ingrediente:
- 200g zahar brun (1 cup)
- 100g zahar alb granulat (1/2 cup)
-  200g unt 65% grasime
- 1 ou
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 170g fulgi de ovaz (2 cups)
- 200g faina de 650 (1 si 1/2 cups)
- 1 lingura lapte
- 1/4 lingurita sare
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 100g picaturi ciocolata amaruie

   Precizez ca detin un set de linguri de masurat, adica acele cups folosite in retetele americane, si le-am folosit pe acelea pentru a masura ingredientele necesare. De aceea am pus in paranteza si conversia gramelor in cups.

   Am dat drumul la cuptor sa se incinga, la 180 grade, caldura sus si jos.
   Intr-un castron incapator am mixat 2 minute untul si zaharul, apoi am adaugat oul si esenta de vanilie si am continuat mixarea inca un minut. Am oprit mixerul si restul ingredientelor le-am amestecat in castron cu ajutorul unei linguri de lemn.
   Coca rezultata este putin lipicioasa, insa se modeleaza usor cu mainile.


   Cu ajutorul unei lingurite si cu degetele am format mingiute de coca, mari cat o nuca mare, fara sa insist prea mult sa obtin forme perfect rotunde. Aceste mingiute le-am asezat intr-o tava captusita cu hartie de copt, avand grija sa las loc destul intre ele.


   Am bagat tava in cuptor, pe raful din mijloc, pentru 16 minute.
   Prima tava am lasat-o in cuptor 20 minute si biscuitii au fost crocanti bine dupa ce s-au racit. Cei lasati 16 minute la copt nu s-au intarit atat de tare dupa racire. Si unii si ceilalti au fost extraordinar de buni ♥♥♥
   La copt mingiutele de coca se latesc si i-au forma de biscuite.



   Din ingredientele enumerate mai sus mie mi-au iesit 33 biscuiti marisori.
   Dupa ce i-am scos din cuptor, i-am insirat pe un gratar si i-am lasat sa se raceasca bine. Cat timp sunt calzi, biscuitii de ovaz cu ciocolata sunt moi, dar cand se racesc devin crocanti si sfaramiciosi ♥♥♥



   Se fac rapid, sunt foarte buni, ies multi, ce-ti poti dori mai mult? 😀




   Cu o alta ocazie am facut acesti biscuiti de ovaz dar fara ciocolata si cu untura in loc de unt. Biscuitii rezultati nu s-au labartat atat de tare la copt cum au facut-o cei cu unt in compozitie, insa au fost foarte buni. Si pe acestia i-am copt tot 16 minute,



   Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana