duminică, 10 ianuarie 2016

Chec cu branza de vaci, lamaie si mac


Sa nu va mire daca din cand in cand postez mancare care nu este conforma cu dieta Dukan. Uneori este necesar sa las principiile dietei deoparte cand este vorba sa pregatesc ceva bun pentru familie si prieteni. Asa s-a intamplat si cu acest chec lamaios si delicios pe care l-am pregatit cu ocazia zilei mele de nastere.
Postez reteta abia acum deoarece abia acum cateva zile am gasit foaia pe care am notat ce si cum am facut.
Checul a fost extraordinar de bun si a fost primul care s-a terminat de pe platou ♥♥♥ Este o adaptare a retetei Guguluf cu mac si lamaie. Am renuntat la margarina si am redus cantitatea de zahar. Checul a iesit pufos, dens si extraordinar de bun ♥♥♥


Ingrediente:
- 4 oua
- 160g + 80g zahar pudra
- 200g branza de vaci
- 2 lamai mari
- 400g faina
- 100 ml frisca lichida
- 100 ml lapte rece
- 1 plic praf de copt (15g)
- 2 linguri seminte de mac
- 1 lingurita esenta de unt
- 1 lingurita esenta de rom


Prima data am spalat bine lamaile, le-am razuit de coaja pe razatoarea cu ochiuri mici si le-am stors de zeama.
Intr-un castron inalt am mixat bine ouale, branza de vaci si 160g zahar pudra.


Am adaugat frisca lichida, esenta de unt, laptele rece si praful de copt si am continuat mixarea.
La final am incorporat si faina in compozitie.


Rezulta o coca densa si putin curgatoare.
Jumatate din coca am pus-o in alt castron.
In primul castron am adaugat peste coca coaja de lamaie, iar in al doilea castron am adaugat semintele de mac si esenta de rom.


Intr-o tava de guguluf, unsa cu unt si presarata cu faina, am nivelat prima data coca cu coaja de lamaie.


Deasupra ei am nivelat coca cu seminte de mac.


Am bagat tava la cuptor, pe raftul din mijloc, 15 minute la foc mare si 30 minute la foc mediu spre mic.
Checul meu cred ca a vrut sa evadeze din tava :D


Intr-un castronel am amestecat zeama de la cele doua lamai cu 80g zahar pudra.


Am rasturnat checul pe un platou si, asa fierbinte cum era, l-am insiropat cu zeama dulce de lamaie. Puteti intepa checul cu o tepusa lunga de lemn pentru ca operatiunea insiropatul sa nu dureze o vesnicie.


Am lasat checul in camara, la rece, pana a doua zi.
Se feliaza foarte frumos, miroase senzational si arata tare bine in sectiune ♥♥♥


Pentru ca aceasta reteta este reusita pe toate planurile, m-am gandit sa o dedic unei doamne tare dragute, Evelyn, care isi face mereu timp sa-mi scrie o vorba buna de o vreme incoace. Stiu ca nu este fan dulciuri, dar poate acest chec lamaios o sa-i faca cu ochiul si o sa-l incerce la un moment dat.
Iti multumesc Evelyn pentru timpul pe care mi-l acorzi, pentru cuvintele tale frumoase si te asigur ca blogul tau nu este pierdere de vreme si nu este cazul sa te cramponezi de faptul ca nu esti pe o anumita nisa (beauty, culinat, foto...). Continua sa scrii si continua sa citesti! Restul vine de la sine :D


Inscriu aceasta postare in provocarea "Virtual hug", gazduita luna aceasta de Maria - Zambetania



Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana