miercuri, 26 august 2015

Prajitura cu crema caramel de cocos si glazura de ciocolata


Na ca mai apar pe blog si dulciuri nedietetice. Un mic rasfat din cand in cand nu strica nimanui 
Prajitura aceasta o voi inscrie la provocarea Mystery box, gazduita luna aceasta de Merisor.
Ea a propus urmatoarele ingrediente: oua, lapte, smantana (fie de gatit, fie pentru frisca), mascarpone sau orice crema de branza, cacao, nuca, fructe de sezon (prune, struguri, pere, mere), poate si niste piscoturi, iar ingredientul vedeta este caramelul (zahar caramelizat). Eu am folosit 5 ingrediente din lista ei si sper ca nu se supara ca am considerat valabila si nuca de cocos.


Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
***Crema
- 200g zahar
- 200g unt 82% grasime
- 200g nuca de cocos razuita si uscata
***Glazura:
- 180g ciocolata cu 65% cacao
- 200ml frisca lichida

Pentru blat am batut spuma tare albusurile cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima am incorporat in spuma zaharul si galbenusurile. La final am incorporat faina cu ajutotul unui tel si cu miscari usoare.
Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava dreptunghiulara (22 X 35 cm) cu peretii inalti, captusita in prealabil cu hartie de copt.


Am copt blatul pe raftul de sus al cuptorului, la foc mediu spre mic, pentru 40 minute.


Pentru crema am caramelizat zaharul intr-o craticioara pusa pe foc mic. Cand zaharul s-a topit am adaugat untul si am amestecat bine.


La final am adaugat nuca de cocos si dupa doua minute am stins focul.


Pentru glazura am inmuiat ciocolata intr-un castron.


Am turnat peste ea frisca lichida si am amestecat bine cu un tel pana cand glazura a devenit omogena.
Nu folositi mixerul!



Am scos blatul pe un platou si am inlaturat hartia de copt. Peste blat am nivelat crema caramel de cocos.


Peste crema am nivelat in strat gros glazura de ciocolata.


Am lasat prajitura la rece cateva ore inainte de a o felia.
Se feliaza foarte frumos cu un cutit bine ascutit.



A fost foarte buna si a fost laudata de toti cei care au gustat 


Cu siguranta o voi mai face si cu alta ocazie ♥♥♥



Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana