Cum opresc furtul de poze si de texte de pe blog?

De foarte multe ori am citit pe diferite bloguri cum terte persoane rau intentionate au furat si apoi au folosit in interes personal poze si texte apartinand proprietarilor de blog. Da, problema exista si va exista atata timp cat exista frauda. Daca doriti inca o metoda de a va proteja pozele si textele postate pe blog, va anunt ca aveti posibilitatea de a opri copierea lor cu ajutorul meniului predefinit ce se deschide cand faceti click dreapta pe o poza sau pe un text selectat. Cu alte cuvinte, daca cineva va dori sa copieze de exemplu o poza de pe blogurile voastre, nu o va mai putea face cu click dreapta pe poza si apoi Copy. Pentru a beneficia de aceasta optiune, tot ce trebuie sa faceti este sa inserati un cod HTML.
Pas cu pas aveti de facut urmatorul lucru:
- copiati codul urmator:


- mergeti la : Tablou de bord > Design > Elemente de pagina > Adăugaţi un obiect gadget > HTML/Javascript


- in fereastra care se deschide, dati Paste la codul copiat.
- salvati si apoi trageti acest gadget chiar sub corpul de postari


- salvati si apoi verificati.
In momentul in care vreti sa copiati ceva de pe blog cu clik dreapta, va apare un mesaj care va taie elanul :)


In acest moment textele nu mai pot fi copiate si nici pozele... la prima vedere. Insa, daca cineva apasa pe poza, ea va aparea intr-o fereastra noua si de acolo poate fi copiata. Asta se intampla pentru ca Blogger transforma fiecare poza pe care voi o postati in link-uri, cu ajutorul carora pozele pot fi vizualizate in marimea lor originala (marimea cu care au fost incarcate pe photobuket de exemplu).  Deci trebuie sa rezolvam si chestia asta pentru a putea fi siguri ca nici pozele nu vor mai putea fi copiate. 
Din pacate nu exista un cod pe care-l puteti introduce in scriptul blogului si sa scapati. Acest ultim lucru trebuie facut la fiecare postare. Nu e deloc greu, insa necesita atentie si tinere de minte. Daca o poza nu beneficiaza de tratamentul descris mai jos, aceasta va putea fi copiata.
Urmati urmatorii pasi de fiecare data cand scrieti o postare noua si folositi si o imagine sau mai multe:
- incarcati imaginea in cadrul articolului, la fel ca si pana acum
- dupa ce ati terminat de scris articolul si ati incarcat in cadrul lui toate pozele ce doriti sa apara, apasati pe butonul Editati HTML
- fiecare poza incarcata va avea un cod de genul acesta:


Din fiecare cod al fiecarei poze trebuie sters primul link . Exemplul de mai jos este link-ul ce a fost sters din codul dat mai sus.


Rezultatul va fi asemanator cu acesta:

Se observa ca este acelasi cod din casuta 1 din care a fost sters codul din casuta 2.

- salvati postarea, apoi puteti da previzualizare inainte de publicare. In previzualizare puteti verifica daca pozele se mai deschid intr-o alta fereastra. Daca ati lucrat exact asa cum v-am aratat eu in exemplu, atunci nu veti mai putea mari nici o poza si in cazul acesta meritati sincere felicitari :)
- publicati postarea

De greu nu este greu. Doar trebuie putina atentie sa nu stergeti ce nu trebuie.
Acest procedeu l-am aplicat si eu la o postare de pe celalat blog al meu: http://modificare.blogspot.com/2011/04/cerul-apa-si-buruienile.html
Apasati pe link-ul de mai sus si incercati sa apasati pe orice poza din cadrul articolului. Veti vedea ca nu pot fi vazute in format mai mare.
Apoi apasati pe acest link :
http://modificare.blogspot.com/2010/10/macro-la-iarba-verde-pe-olt.html
Daca apasati pe orice poza din cadrul articolului ce vi se deschide, veti observa ca pozele pot fi marite si apoi copiate. Asta se intampla pentru ca la aceasta postare nu am aplicat procedeul descris mai sus.

Sper ca m-am facut inteleasa si ca nu v-am ametit de cap. Daca aveti intrebari, nu ezitati sa mi le puneti.
Spor la treaba!
Surse:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright.htm

70 de comentarii:

  1. Mersi pentru info. Mersi ca ti-ai facut timp sa ne explici. Nu vreau sa te dezamagesc, dar se poate copia si asa imaginea. Se selecteaza ca si cand ar fi text, se da Ctrl+c, apoi daca dau Ctrl+v pot sa pun poza intr-un document word de exemplu. de acolo la fel pot sa copiez poza in paint si s-o salvez ca imagine. sau la o adica daca cineva chiar e rauvoitor, poate sa faca printscreen.
    Dupa ce mi s-au copiat si mie cateva poze si dupa ce am vazut la altii cum se fura pe rupte, am ajuns la concluzia ca semnarea pozelor ar fi cea mai sigura metoda. Desi am vazut si poze furate cu tot cu semnatura autorului de drept pe poza. Rautaciosii din pacate gasesc mereu o modalitate de a fura munca altora.

    RăspundețiȘtergere
  2. Prima chestie o stiam, am aplicat-o de o vreme. Cea cu fotografiile nu, asa ca iti multumesc. Nu stiu cand voi avea timp sa modific la atatea fotografii cate am postat eu, dar voi incerca.

    INSA! Ce am descoperit de curand si nu stiu daca ai solutie la asta...daca deschizi blogul cu google crome, comenzile HTML nu mai sunt valabile, se poate copia orice! :( Fotografiile nu se deschid, dar se pot copia, adica "click dreapta" nu mai e anulat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru informatii.Esti o draguta ca imparti si cu noi ceea ce sti tu.Nu multa lume ar face asta.O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am aplicat metoda asta acum o saptamana si merge foarte bine.
    Eu am gasit-o chiat pe site-ul de unde mi-am luat Template-ul.
    Dar nu as fi stiut sa explic asa frumos ca tine.
    Bravo pentru ajutorul acordat Bloggerilor.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. e foarte greu sa urmaresti frauda de acest tip, intr-adevar, dar procedeul asta chiar descurajeaza hotomanii...great idea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si daca dai clik normal pe imagine se deschide in full view si o poti copia. Si textul se poate copia cu salvarea paginii in calculator sau selectare CTRL + C si lipire. Mai bine sa facem apel la bunul simt. Metodele astea sunt pentru oamenii cuminti la fel ca si incuietorile pentru casa.

    Succes la blogarit si nu ma supar daca nu postezi comentariul imi dau seama ca nu vrei sa dai astfel de sugestii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Trebuie sa studiez bine problema si sa o pun in aplicare.Multumesc pentru explicatii, daca am nevoie de ajutor vin si te trag de manecuta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vdaiana, nu am pretins ca metoda asta este infailibila :) Este doar o metoda de a descuraja furaciosii care nu au atatea cunostinte despre calculator. In general, astfel de persoane aplica metoda cu clik dreapta :)
    Plagiat a existat din momentul in care primul gand a fost scris/desenat. Nici tu si nici eu nu vom putea opri asta, din pacate.
    Singura metoda de a fi sigur ca nu-ti fura nimeni ideile, este sa nu le spui la nimeni si nici sa nu le scri nicaieri. Atunci insa ce rost mai are sa ai un blog? :)
    Multumesc de vizita! Sper sa mai treci pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Salmi, cu rabdarea treci marea :) Cu timpul vei face modificarea la toate articolele din blogul tau:)
    Cat despre problema ridicata de tine... Nu stiu ce sa zic. Nu am stiut de ea si nici nu am citit pe nicaieri. Lasa-ma sa ma documentez si revin cu un raspuns imediat ce aflu ceva.

    RăspundețiȘtergere
  10. Andrea, eu m-am lovit de foarte multe ori de probleme de cand mi-am facut blog si mi-a fost foarte greu sa caut rezolvari si raspunsuri. De cele mai multe ori gasesc rezolvare pe site-uri si bloguri straine.
    Ce ma costa sa traduc si sa explic ce si cum am facut? Nimic :) Si uite asa am facut rubrica "Incepator blog" :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Lia, mie tare-mi mai place sa ma dau importanta :))
    Glumesc :)
    Daca pot sa ajut, niciodata nu spun nu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Albinuta, sa-ti fie de folos!
    Multumesc de vizita si te mai astept pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Lilly, asa sa faci :)
    Multumesc de vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Dulcegarii, sper sa-ti fie de folos :)
    Multumesc de vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Inca ceva, eu nu am reusit pe wordpress sa fac nimic. Stii cumva cum se poate face acolo sa nu se copieze?

    RăspundețiȘtergere
  16. Salmi, din pacate nu stiu. N-ar trebui sa fie mari diferente fata de blogger, sau ma insel?

    RăspundețiȘtergere
  17. Cristina am incercat pe primul link si dupa ce a aparut "Copiere interzisa", am dat clik pe ok si apoi tot s-a deschis fereastra pentru copiere, salvare imagine...etc. Am mai citit l-a cineva care a folosit o metoda, dar nu mai retin, pentru ca persoana a renuntat sa-l foloseasca ca-i ingreuna navigarea pe site/blog.
    Si eu mi-am gasit doua poze de-ale mele furate de cineva, care... tupeu nu gluma, participa la un concurs cu premi super. Interesant articol, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Sara, eu nu am probleme cu incarcarea blogului si nici nu pot copia nimic cu clik dreapta :)
    Eu folosesc IE. Am inteles dintr-un alt comentariu lasat de Salmi la acest articol ca daca deschizi cu google crome de exemplu, toata chestia asta nu are nici o valoare.
    Deci intrebarea mea este: tu cu ce browser ai deschis blogul si apoi ai incercat sa copiezi?

    RăspundețiȘtergere
  19. Filu, comentariul tau, din nu stiu ce motive a intrat in casuta de spam. Numai azi l-am vazut :)
    Nu am de ce sa nu postez comentariul tau. E bine sa aflam tot felul de chestii :)
    Daca citesti ultima parte a articolului, ai sa vezi ca am scris si despre cum sa procedam ca pozele sa nu mai poata fi vazute in marimea lor initiala.
    Nu am afirmat niciodata ca metoda este infailibila, si am precizat ca se aplica numai in cazul copierii cu clik dreapta. Metode de a copia sunt si vor mai aparea, indiferent de metodele folosite pentru a proteja. Singura noastra consolare ramane doar aceea ca putem ingreuna copierea :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Cris, dar nu e mai simplu sa-ti editezi putin pozele si sa le pui un watermark? P'ala nu il scoate nici dracu. Eu deocamdata am watermark pe marginea pozei si se poate taia... insa nici nu am probleme deocamdata cu furtul pozelor :)) Cand o sa am, pun watermark pe toata poza. Sa vad atunci!

    RăspundețiȘtergere
  21. Pitbulitza, de la mine n-a furat nimeni poze pana acum, sau cel putin eu nu stiu de asta :)
    Am citit la vremea aceea un articol si mi s-a parut interesant, de aceea am ales sa spun despre el.
    Cat depre watermark... Sincer iti spun ca nu-mi place. Arata urat :( Dupa ce ca pozele sunt asa cum sunt, le mai trag si un pocinog colorat (sau nu) peste? :)

    RăspundețiȘtergere
  22. bune sfaturi mai ales ca eu sunt noua in domeniu :) si recunosc mi am prins urechile de citeva ori. are dreptate insa salmi - daca dai click se deschide poza in alta pagina si de acolo poti copia cu clik dreapta. am descoperit insa alta solutie (de fapt prietenul meu a descoperit-o): fiecare poza are un link, il inlocuiesti cu alt link de la orice poza vrei tu.
    dezavantajul e ca nu mai poti vedea poza in format mare, pe pagina separata- cand dai click pe ea se deschide poza cealalta. dar asta e, pui pozele in format mare sau foarte mare...macar nu te trezesti ca ti inscrie vreo unu poza la concurs :) eu asa am facut. take a look :
    http://vacantevacante.blogspot.com/2011/07/plitvice-croatia.html

    RăspundețiȘtergere
  23. Micky, am dat si eu o varianta pentru ca pozele sa nu se mai deschida intr-o noua fereastra :) Ai incercat varianta mea?
    PS. Imi place Tom si Jerry ;)

    RăspundețiȘtergere
  24. am incercat, normal. cu textul a mers.mersi. pozele ...tom si jerry :)

    RăspundețiȘtergere
  25. sa stii ca pozele tale se deschid :) sau nu ai aplicat metoda la toate. mama cum arata checul ala cu cirese...

    RăspundețiȘtergere
  26. In blogul acesta nu am aplicat aceasta metoda :)
    Deci TOATE pozele se deschid :)
    Cum am mai spus, putin imi pasa daca-mi sunt furate pozele sau textul. Daca omul sau "oama" atata stie, treaba lui/ei :)
    Cine ma stie, va stii si ca aia este munca mea.
    Cat despre chec, pune mana si fa si tu unul. E atat de simplu de facut ca n-o sa-ti vina sa crezi :)

    RăspundețiȘtergere
  27. pai cu toat a chestia de mai sus si chiar si ep blogul tau celalalt daca apesi de 2-3 ori apare o fereastra care spune ceva...:)) cum bifezi acea casuta ciopiezi totul:) ofofoofof cristina cristina....aceasta este un blog pe subdomeniu...si acel cod de anticopiere nu functioneaza....inveti lumea prost...scuze ca spun...codul anti copiere merge cidn ai domeniul tau ...nu cidn ai bolg pe subdomeniu...ca acesta

    RăspundețiȘtergere
  28. Claudiu, am precizat ca eu nu folosesc metoda asta. Pe blogul celalalt am folosit-o doar pe jumatate, de aceea merge sa copiezi.
    Daca ai tu o idee mai buna, esti bine venit sa ne-o spui si noua, cu link si tot ce trebuie;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Eu mi-am facut un blog cu poze ( http://laurentiudanci.blogspot.com/ ) nu-i cine stie ce, eu mi-am pus Wattermark pe poze, dar ma doare mana de atatea clickuri si le-am lasut cu url-ul pe poze doar alea mai frumoase si deosebite, restul sa le copy cine vrea ca daca-l prind il raportez si tot el va pierde, sti cum fac? imi copy poza de pe blog pe PC, intru pe google.ro, dau pe cautare imagini, trag imadinea de pe blog acolo si daca vad ca imi gaseste o poza identica pe un alt site ii dau report, foarte simplu, Google ii va prinde, eu ii ajut mai mult cand ii dau raport, cei ce fura o vor pati. Eu imi fac blogul cu poze proprii, nu-s fotograf foarte tare, dar am un aparat bunicel cu care am facut poze cam de expozitie (una din 100 mi-a iesit de expozitie).
    PS: foarte bun tutorialul, imi place mult cum ai explicat.
    Si inca ceva, cu ctrl+c pt copy si ctrl+v pt paste merge copiat, cel putin asa a mers la mine. Dar nu-s multi care stiu de smecheria asta, eu o foloseam ca sa imi copy watermarku pe poze mai repede. Si orcum Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  30. Genial :)!! Multumesc mult de postare !!

    RăspundețiȘtergere
  31. buuun. acu sa te vad :) cum fac sa bag log in? adica cine vrea sa intre, sa citeasca sau sa comenteze sa se logheze mai intai :) nu gasesc nimic pt blogspot, doar pt wordpress. dar eu am blogspot :((((((

    RăspundețiȘtergere
  32. Micky, dupa cate stiu eu, poti face ca blogul tau sa nu mai fie accesibil publicului larg din setarile generale ale blogului. Daca nu mai este public, vor putea citi blogul tau doar cei carora le trimiti invitatie.

    RăspundețiȘtergere
  33. multumesc..deci foarte foarte folositor ... am incercat si e super :X mersi :)

    RăspundețiȘtergere
  34. da stiu. dar nu mi place varianta asta. speram sa existe vreun plug in ceva :) dar nu gasesc :(

    RăspundețiȘtergere
  35. Lucica, ma bucur ca ti-am fost de folos :) Mai hai in vizita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fac ce fac si iar ajung la tine pe blog, gasesc o multime de lucruri interesante... tot asa !

      Ștergere
  36. Micky, probabil exista, nu zic nu. pentru ca nu m-a interesat in mod special acest lucru, nu m-am documentat si nu stiu ce sa-ti zic. Articolele pe care le-am scris la rubrica "Incepator blog" sunt rezultatul problemelor de care m-am lovit eu, deci legate de ceea ce m-a interesat pe mine.
    Uite cum facem: ma documentez si daca gasesc ceva, scriu si despre asta. De acord?
    Daca intre timp gasesti tu solutia, te rog spune-mi si mie, ca poate mai intereseaza si pe altcineva :)
    Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred ca exista. deja m am resemnat :) pt wordpress e posibil, au niste plug in uri, pt blogspot nu. ma gandesc sa l mut pe wordpress...vad eu. merci :) zi frumoasa si tie. si ma ales calduroasa(nu mai suport friguuuuuul)

      Ștergere
    2. Micky, totusi eu nu inteleg de ce vrei chestia asta? Pentru a controla cine iti citeste blogul exact?

      Ștergere
  37. ca sa nu mai intre toti retarzii :) mi ar placea cine intra sa se logheze, dupa ce mi dau eu acceptul. la wordpress exista un plugin de asta - vrei sa intri?te loghezi si vezi blogul dupa ce eu iti aprob contul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna ca nu urmaresti deloc sa ai multi vizitatori si nici traficul nu te intereseaza :)
      Putina lume va crede ca blogul tau chiar merita sa se logheze pentru a-l putea citi. In ziua de azi trebuie sa simplifici cat mai mult lucrurile, nu sa le complici :)

      Ștergere
    2. Micky draga, m-am uitat in setarile blogului si poate am un raspuns la intrebarea ta.
      Tablou de bord > Setari > Autorizatii
      Aici ai trei optiuni:
      1. oricine
      2. doar cei pe care ii aleg
      3. doar autorii de blog
      In mod default, este bifata optiunea "oricine" si apare urmatorul text: " Blogul dvs. este deschis în mod prestabilit pentru toţi cititorii.

      Puteţi restricţiona accesul la blogul dvs. numai pentru cititorii pe care îi doriţi.
      Cu toate acestea, va trebui ca aceşti cititori să se conecteze înainte de citirea blogului dvs., adăugând un pas suplimentar."
      Deci, daca bifezi o alta optiune in afara de "oricine", ar trebui sa fie exact ceea ce cauti :)
      Sper ca ti-am fost de folos :)
      Anunta-ma daca ai reusit :)

      Ștergere
    3. da stiu asta, dar trebuie sa bag adresele de mail. nu mi place asa :D
      Oricum azi s nervoasa, mi am gasit un text copiat integral pe site ul unei agentii de turism. frumos nu? ca tot vorbeam de xerox uri

      Ștergere
    4. Micky, viata e prea scurta pentru a ne supara :)
      Inseamna ca textul tau este cu adevarat valoros, nu? Asta ar trebui sa te bucure :D

      Ștergere
    5. culmea, chiar nu e:)))) dar mi se pare urat si incorect. le am dat mail, dac o raspunde careva

      Ștergere
    6. Sper ca situatia sa se rezolve in favoarea ta :)

      Ștergere
  38. Răspunsuri
    1. Victorita, ma bucur ca ti-am fost de ajutor :)

      Ștergere
  39. Buna .Din pacate am aplicat procedeul transmis de tine in blogul meu dar NU functioneaza .Se poate copia orice fara aparitia nici unui mesaj .Ce sfat imi poti da ?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D_any, cu ce browser ai deschis blogul si apoi ai incercat sa copiezi? Eu am rezultate bune daca deschid blogul cu IE sau cu Crome. Cu alt browser nu am incercat.

      Ștergere
  40. Interesant! De curand mi s-au furat pozele de la 2 retete, culmea una dupa alta. Mi-au scos watermarkul meu si l-au pus pe al lor!?! Problema e ca orice ai pune, tot pot sa faca printscreen si sa le copieze, deci probabil ca singura chestiune valabila e sa pui watermarkul pe obiectul interesant (in cazul meu pe mancare) lucru total inestetic si pe care l-am evitat pana acum. Nu vreau sa dau in judecata pentru atat, in Romania e mai greu cu asta, dar aveti idee cam ce altceva as putea sa-i fac site-ului sau persoanei respective? I-am trimis mesaje sa scoata pozele ca sunt proprietate personala. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura, copiatorii sunt foarte inventivi si indiferent de cat te dai tu peste cap sa le faci viata imposibila, ei tot reusesc sa fure ceea ce vor.
      Trimite mesaj adminului cu link catre postarea originala si roaga-l sa ia masuri.

      Ștergere
  41. Ai avut o idee buna sa faci acest post!Multumesc pentru ajutor! :)

    RăspundețiȘtergere
  42. Hei, Cristina!
    Uite, am aplicat și eu asta pe blog. Nu știam că la tine găsesc soluția, dar IULISA m-a trimis la tine. Îi sunt recunoscătoare, dar nu asta vroiam să spun... Vroiam să îți mulțumesc și eu!:)
    Să ai o zi frumoasă și un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de urari si de multumiri Maria! Si tu sa ai parte de o zi minunata astazi! :D
      Ma bucur ca ti-a fost de folos articolul acesta :) Te mai astept in vizita!

      Ștergere
  43. Cristina, se poate copia orice poza de pe blogul tau! Clik dreapta pe poza, salveaza ca, open with microsoft office picture manager.... si se deschide poza in marimea normala, putand ca ulterior sa faci ce vrei cu ea....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dory, la blogul acesta nu am aplicat metoda descrisa mai sus, deci TOATE pozele se deschid :)
      Cum am mai spus, putin imi pasa daca-mi sunt furate pozele sau textul. Daca omul sau "oama" atata stie, treaba lui/ei :)
      Cine ma stie, va stii si ca aia este munca mea.

      Ștergere
  44. Multumesc si eu mult pentru metoda.Sunt nou in "domniu" dar deja am gasit articole copiate integral si postate aiurea. Macar daca punea un link catre al meu blogulet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maricel, daca iti este de folos articolul, atunci ma bucur :)
      Multa bafta in continuare cu blogul tau!

      Ștergere
  45. Mulţumesc Cristina pt aceste trucuri! Am citit şi alte articole de pe blogul dumneavoastră legate de administrarea blogului şi sunt într-adevăr foarte folositoare. Le-am aplicat şi merg foarte bine. Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurel, ma bucur ca ti-am fost de folos! Multa bafta in continuare cu blogul tau!

      Ștergere
  46. SUPERB ai facut la blogul tau dar....scz eu nu inteleg absolut nimik, ma intereseaza ptr a proteja pozele de pe facebook. cum procedez? unde se insereaza acel cod html, unde il scriu? in text simplu sau cum? unde gasesc codul fiecarei poze ptr a sterge acel rand?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Procedeul descris mai sus se aplica doar pentru pozele postate pe blogurile de pe platforma blogspot. Nu stiu cum poti proteja pozele postate pe facebook.

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...