luni, 4 mai 2009

Prajitura cu rabarbar


Este o prajitura foarte buna si usor de facut, cu gust acrisor-dulce.
Rabarbar este o planta usor confundabila cu o buruiana fara nici o folosinta. Este cunoscuta mai ales in Ardeal, unde este des folosita in prajituri, compoturi, inghetate sau se mananca tija pur si simplu (asa cruda) sau cu adaos de zahar. Mai multe despre rabarbar gasiti AICI.

Ingrediente:
10 oua, 6 linguri faina, 10 linguri zahar, tulpini de rabarbar- o legatura (cam 4 -5 tulpini)

Tulpinile de rabarbar se spala si se curata de coaja, apoi se taie in bucatele potrivite.
Cuptorul se incinge.
Se separa ouale in felul urmator: 6 albusuri intr-un vas, toate galbenusurile in alt vas si 4 albusuri in alt vas.
Cele 6 albusuri se bat spuma cu 3 linguri de zahar, pana sta bat in castron chiar daca il intoarcem cu capul in jos. Galbenusurile se freaca cu 3 linguri de zahar si se adauga peste albusurile spuma, amestecand incet, numai de jos in sus (sa nu se lase albusul). Treptat, se adauga si faina, continuand amestecatul de jos in sus.
Intr-o tava cu peretii inalti , pe fundul careia am pus hartie de copt, turnam compozitia obtinuta. Bucatelele de rabarbar le tavalim prin faina (sa nu cada prin coca pana la fund) si le asezam uniform pe deasupra.



Tava se introduce in cuptorul incins, dupa ce in prealabil am astamparat un pic focul ( la nivelul mediu spre mic) si se lasa pana ce blatul capata o culoare frumoasa, aurie.



Cele patru albusuri ramase se bat bine (spuma tare) cu 4 linguri de zahar si se intind peste blatul fierbinte.



Bagam iar tava la cuptor,nu mult, vreo 10 minute. Albusurile trebuie sa prinda culoare.


Se lasa sa se racoreasca si se taie bucati potrivite.



21 de comentarii:

  1. Multumesc pentru reteta! Aici se gaseste rabarber in magazin, la legume. Nu stiam ce pot face cu el, desi am stat in Ardeal, in zona noastra nu am auzit. Cand eram studenta, o colega de-a mea din Sibiu a adus prajitura cu rabarber, inclin sa cred ca e de la nemti ;).
    Am sa o fac in we, sper sa iasa buna.

    RăspundeţiȘtergere
  2. O sa iasa atat de buna ca vei dori sa o faci mereu:)
    Din rabarbar mai poti face: compot, inghetata sau il poti manca asa, simplu. Are un gust acrisor.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Arata minunat, dar de unde iau eu rabarbar? Am tot auzit, dar nu am intalnit planta niciunde!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate fi inlocuita cu visine sau alte fructe acrisoare! E la fel de buna!

      Ștergere
  4. Noi avem in gradina:)
    Poate ai intalnit-o insa nu ai stiut ce e. Da un searce pe google si vezi daca o recunosti din poze.
    Multumesc de aprecieri!
    Da-mi de veste daca ai gasit rabarbar.:)

    RăspundeţiȘtergere
  5. sunt din bucovina si m-am nascut cu planta asta in gradina.am foarte multe tufe si le culeg si dau si la altii care nu stiu la ce foloseste...multumesc pt reteta...am si eu una de la o nemtoaica si e fff buna ...o sa o postez pe internet curand

    RăspundeţiȘtergere
  6. Pai asa sa faci draga Filip :) Astept cu nerabdare sa vad reteta ta.
    Multumesc pentru vizita. Te mai astept :)

    RăspundeţiȘtergere
  7. Azi am facut prajitura ta cu rabarbar si am avut un mare succes cu ea! E interesanta datorita texturilor diferite, blatul si bezeaua sunt dulci, in timp ce bucatelele de rabarbar sunt acrisoare. Minunata! Felicitari pentru reteta!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Ioana, tare ma bucur ca prajiturica a avut succes :)
    Multumesc frumos ca ai avut incredere in mine si ca ai incercat reteta. Vezi ca am mai postat si reteta de inghetata de rabarbar. Poate o incerci si pe aia.
    Te mai astept in vizita :)

    RăspundeţiȘtergere
  9. toate prajiturile sunt delicioase dar nici una ca a-mea se numeste:prajitura cu visine si crema de budinca

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, unde ai publicat reteta, sa vad si eu minunatia :)

      Ștergere
    2. daca avem cuptor electric la cate grade sal pun?

      Ștergere
    3. In cazul cuptorului electric nu stiu sa spun cum trebuie procedat. Eu am cuptor pe gaz si nu am lucrat niciodata cu un cuptor electric.

      Ștergere
    4. Pentru cuptorul electric: 180 de grade si tava asezata pe gratarul din mijloc

      Ștergere
    5. Multumnesc Luminita pentru informatie! Sunt sigura ca va fi de folos cuiva care vrea sa incerce prajitura si are cuptor electric.

      Ștergere
  10. arata foarte bine prajitura

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, este si foarte buna :D N-o sa-ti para rau daca o incerci :D

      Ștergere
  11. Arata tare bine, eu ador rhabarba si merge super si cu capsuni.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am incercat sa combin rabarbar cu capsune, dar am mai citit si prin alte parti ca e o combinatie super :)
      Blatul asta merge cu orice fel de fructe, nu numai cu rabarbar :)

      Ștergere
  12. am mancat o singura data la Sighisoara..delicioasa :) tu din ce zona esti, Cristina?
    Ella

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fel ma trag din Dobrogea, dar de cativa (mai multi) ani locuiesc in judetul Sibiu :D

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Like Box