Treceți la conținutul principal

Scrumbie cu lamaie, la cuptor


Scrumbia este de departe cel mai bun peste mancat de mine vreodata. Ori de cate ori fac rost de scrumbie, imi place s-o pregatesc in doua feluri doar: gratar si la cuptor. In ambele variante lamaia este nelipsita. Pestele asta cere multa lamaie, asa ca nu este cazul sa fii zgarcita. Putina sare, un pic de piper macinat, putin ulei, hatie de ziar, hartie de copt sau folie de aluminiu - asta e tot ce-ti mai trebuie pentru a prepara acest fel de mancare.
Ingrediente:
- scrumbie
- sare
- piper macinat
- lamaie
- ulei
Pestele, dupa ce a fost curatat bine, il speli si il lasi la scurs.



Pe o bucata de ziar (nu revista!), hartie de copt sau folie de aluminiu, pui o scrumbie, o ungi bine cu ulei, o presari cu sare si piper macinat si ii adaugi cateva feliute de lamaie. Infasori scrumbia  in bucata de ziar, hartie de copt sau folie de aluminiu si o asezi intr-o tava.


Tava o bagi la cuptor la foc moderat, pe raftul cel mai de sus al cuptorului, unde o lasi aproximativ 40-50 minute. Nu te speria daca hartia de ziar se arde (daca faci cu ziar), pestele nu pateste nimic.


Serveste scrumbia imediat dupa ce ai scos-o din cuptor, alaturi de multa lamaie. E atat de buna, incat cu mare greutate te poti opri din mancat.



Si cu asta am demonstrat inca o data ca nu trebuie sa complici lucrurile ca sa ai pe masa ceva bun.
Nu-mi ramane decat sa-ti urez pofta buna!

PS Am pozat si in ziua in care am invelit scrumbia in ziar, insa nu am descarcat inca pozele. Imediat ce le voi descarca din aparat, le voi adauga la acest articol.

Update 31.08.2011:
Iaca si pozele promise:












Comentarii

  1. SA CARCOTESC NITEL....CAM GRAS...SI CU OASE SUBTIRELE ...DE' MUIETI-S POSMEGII..( CA E LA TINE PAPA ASTA )....DA' ASTA NU INSEAMNA CA NU I-AS PAPA PE TOTI PESTISORII AIA....MMMMMMMMM

    RăspundețiȘtergere
  2. Coco, oasele se aleg foarte usor :)
    Am precizat ca pestele asta cere lamaie multa :P

    RăspundețiȘtergere
  3. da...da' mie tot mi-e ciuda ca tu ai papat asemenea bunatate :) si io nu !

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu iubesc pestele asa ca-i pe gustul meu. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bun, sunt fan peste, eu asa stiu ca inmoaie oasele, lamaia, de altfel si otetul... Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. aoleu si eu care poftesc la o scrumbie...tu ai ditamai oala cu peste...

    RăspundețiȘtergere
  7. Naty, timpul corect al verbului este la trecut :) Adica am avut o oala cu peste, ca acum nu mai am nici un os :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si noi iubim scrumbia. Chiar in iunie cand am fost acasa la ai mei am mancat scrumbie pe gratar...ce sa mai? Delicios rau!

    RăspundețiȘtergere
  9. In ziar?? Si cu plumbul din literele de pe ziar ce facem? In alta ordine de idei nu se imbiba pestele cu cerneala de pe ziar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu draguta, nu se imbiba. Uleiul formeaza o bariera destul de buna.
      Daca totusi te ingrijoreaza, foloseste hartie de ambalat.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Socata acidulata

Sunca fiarta in zeama de varza murata