Paine in ou (friganele)



Cine nu a mancat macar o data in viata paine in ou (friganele)? Cand eram copil, mamaia mea mereu imi facea acest desert. De, erau alte vremuri :) Unii ar spune ca este o bomba calorica, insa asta nu ma impiedica sa fac din cand in cand aceasta reteta. Panea in ou are miros de copilarie fara griji si de vacanta la bunici, iar gustul e minunat.

Ingrediente:
- 2 oua
- 150 ml lapte
- felii de paine mai veche (de cel putin o zi)
- ulei pentru prajit
- zahar sau cascaval ras (optional)

Intr-un castronel batem bine ouale cu ajutorul unei furculite. Adaugam si laptele si mai batem un pic, pana se omogenizeaza toate. Incingem uleiul intr-o tigaie, pastrand focul de la aragaz mediu spre mic. Feliile de paine veche le punem in compozitia cu ou si le inmuiem bine pe ambele parti, apoi le punem la prajit, avand grija sa le intoarcem periodic. Sunt gata cand prind o culoare aurie.
Dupa ce s-au prajit, le scoatem pe hartie absorbanta si le pudram cu zahar (optional).
Se pot servi si simple sau presarate cu cascaval ras. Alaturi de o cana cu lapte cald/rece sau ceai poate constitui un mic dejun rapid si gustos, sau o gustare intre mese, sau un desert delicios.
Unii servesc aceste friganele (simple, fara zahar sau alte adaosuri) alaturi de mancarica de mazare.
Pofta buna!


11 comentarii:

  1. da, da, o reteta de baza!

    bunica imi facea doar in forma sarata, dar eu am incercat si cu zahar siu e la fel de delicioasa.

    pe vremuri mancam painea in ou doar cu ceai de menta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ama, ce vremuri :) Si mie imi placea cu ceai de menta :) Incet incet revenim la retetele simple, de pe vremuri, cu ingrediente putine si ieftine. Criza, ce sa mai zic :)

    RăspundețiȘtergere
  3. si mie imi facea bunica ...ce bune erau ...bun bun, tare bun!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sabina, cred ca toate bunicile faceau reteta asta :)
    Ma bucur ca si tie iti place :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cand eram copil mama sau bunica ne facea dar numai sarata,acum copilului meu(si noua)fac mereu in varianta dulce.....doamne cat ne place cu un pahar mare de lapte.....

    Sanatate si numai bine!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Judy, in curand deschidem un fan club :) Sa inteleg ca ni te alaturi? :)
    Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu mancam la bunica dimineata, dar cu ceai de ceai si cu branza telemea. Pe la 12 ani eu cu vara-mea ne-am incumetat sa facem singure, am fost mandre de noi, toata ziua, cred ca e primul lucru pe care l-am gatit, minus niste oua sau cartofi fierti:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Vad ca si pe tine te-am facut sa-ti amintesti de copilarie :)
    Multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  9. O fi buna mancarea la bunici, dar ca tata nu face nimeni. (Tata nu gateste nimic, in afara de ochiuri si paine in ou) Dar painea in ou e specialitatea lui. Tin minte ca intodeauna mama era in "criza" :-o pentru ca tata faca paine in ou pentu 3 persoane din 6 oua si nu ne saturam. Mama facea din 2 oua, mancam 4 persoane si ramanea =))
    Secretul? Pui zahar in ou si lasi painea sa se inmoaie, astfel incat sa nu mai ramana miez nepatruns de ou.
    Cred ca e cel mai lung comentariu posibil =)) Dar tot mai trebuie sa specifica: cand gatea tata eram doar cu el si cu sora-mea, cand gatea mama eram toti la masa, iar mama le facea cu sare.
    Acum gatesc si eu cu sora-mea, dar paine in ou tot tata face ;)
    Cristina, amintiri din copilarie le numesc si eu :D
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anca ce amintiri frumoase ai tu :) Nu este un comentariu foarte lung, insa este tare frumos :) Sa-ti traiasca tatal multi multi ani si sa va tot faca paine in ou ! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. :* Multumesc frumos. Trebuia sa mai specific "cartofi prajiti". Ii face buni, dar nu se are cu cantitatile. A facut pentru masa de pranz duminica, iar martea tot cartofi prajiti mancam :))

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...