luni, 9 octombrie 2017

Tort cu lamaie si cocos


Acesta este tortul facut pentru tata in iunie 2016. Bineinteles ca tema a fost tot lamaia 😃

Celelalte torturi pregatite pentru aniversarea lui:
2009 - Sarailie - n-a fost tort, dar a fost o surpriza frumoasa 😃
2012 - Tort "Foc de tabara" 
2013 - Tort "Mustata"
2014 - Tort de lamaie
2015 - Tort de lamaie cu mousse si ciocolata alba

Mi-a placut foarte mult cum a iesit acest tort, mai ales blatul ♥♥♥ Merita refacut si cu alte creme 😄

Ingrediente:
***Blat:
- 6 oua
- 3 linguri faina
- 1 plic praf budinca de cocos
- 6 linguri fulgi de cocos
- 1 lingura coaja de lamaie zaharisita
- 5 linguri zahar
- 5 linguri ulei
***Crema:
- 500 g smantana
- 500 ml frisca lichida
- 1 lingurita coaja de lamaie zaharisita
- 2 linguri zahar
- 1 fiola esenta de lamaie
- 1 plic gelatina granule (10g)
- 100 ml lapte rece
***pentru insiropat:
- suc cu aroma de fructe exotice
***Decor:
- 4 lamai
- 1 plic gelatina granule (10g)
- 300 ml suc cu aroma de fructe exotice
- 300 ml frisca lichida


Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare (cat iei in doua degete). Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat zaharul, coaja de lamaie si galbenusurile.



Faina, fulgii de cocos si praful de budinca le-am amestecat bine intr-un castronel, apoi le-am incorporat in spuma dulce de oua cu ajutorul unui tel, cu miscari usoare.
La final am adaugat uleiul si iar am amestecat usor cu telul, pana cand uleiul s-a amestecat bine in compozitie.


Am turnat compozitia obtinuta intr-o tava rotunda cu diametrul de 27 cm, captusita in prealabil cu hartie de copt pe fund.
Blatul l-am copt la 160 grade pentru 50 minute, foc sus si jos cu ventilatie.
Dupa ce s-a copt l-am lasat sa se raceasca bine, apoi l-am taiat in trei foi.


Pentru crema am adunat ingredientele necesare sa le am la indemana.


Am pus gelatina la hidratat in 100 ml lapte rece (10 minute), apoi am topit-o la bain-marie. Intr-un castron am amestecat (nu se mixeaza!) cu o paleta smantana cu coaja de lamaie, frisca lichida, esenta de lamaie si zaharul, iar la final am adaugat gelatina topita.


Am captusit cu folie alimentara tava in care am copt blatul. Am asezat in tava o foaie de blat, am insiropat-o prin pensulate cu putin suc, apoi am turnat peste ea aproape jumatate din crema. Am repetat inca o data aceasta operatiune, avand grija sa pastrez 2-3 linguri de crema. Peste ultimul blat, dupa ce l-am insiropat putin, am nivelat crema ramasa.
Am bagat tava la frigider pana am pregatit decorul.


Lamaile bine spalate le-am taiat felii subtiri cu ajutorul razatorii Borner. Sucul l-am pus la fiert si in el am oparit cateva minute feliile de lamaie, cat sa se inmoaie coaja. Am scos feliile de lamaie pe o tavita si le-am lasat sa se raceasca bine.
Dupa ce feliutele de lamaie au fost reci, le-am asezat pe suprafata tortului.
Din sucul ramas dupa fierberea lamailor am pastrat 100 ml. In el, dupa ce s-a racit, am pus la hidratat gelatina. Dupa 10 minute am topit gelatina la bain-marie. Cu ea am pensulat bine toate feliile de lamaie de pe suprafata tortului.


Am bagat iar tava la frigider, de data asta pana a doua zi.
A doua zi am scos cu grija tortul din tava si am indepartat folia alimentara.
Pentru ca mi s-a parut prea golas pentru o zi festiva, am mixat rapid 300 ml frisca lichida si cu spuma obtinuta am imbracat marginile tortului.





S-a taiat foarte frumos si usor, iar in sectiune chiar arata bine ♥


A fost foarte gustos si toti invitatii l-au laudat ♥♥♥


La multi ani tata!!!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana