miercuri, 12 iunie 2019

Ciorba de varza cu carne - lucskos


   Minunata ciorba asta ♥♥♥
   In aceasta postare nu este prezentata vestita reteta de ciorba de varza care topeste kilogramele. Aia este o zeama chioara care-ti taie pofta de mancare imediat ce ai mirosit-o. Asta este o ciorba delicioasa si aromata care iti incanta papilele gustative ♥

   Eu am imbogatit-o cu carne de oaie, dar poate fi inlocuita cu porc, vita, ba chiar si carne de pui afumata.
   Oala folosita a fost una de 6 litri si am folosit doar 2 litri de apa pentru a prepara ciorba. Restul oalei se va umple din cauza legumelor, a oaselor cu carne si a zarzavatului de ciorba.

Ingrediente:
- cateva bucati de sira spinarii de oaie (aprox. 1kg)
- 250g sunculita afumata - taiata cubulete
- 1 lingurita sare
- 1 ceapa mare - taiata marunt
- 1 morcov mare - taiat cubulete
- 1 ardei gras rosu - taiat cubulete
- 1 radacina mica de telina - taiata cubulete
- 1 varza mica (aprox. 1kg) - taiata marunt
- 1 lingura rasa boia dulce
- 1 lingura rasa cimbru uscat
- 1 lingura rasa marar uscat
- 1/2 lingurita piper negru macinat
- 1 litru zarzavat ciorba facut in casa (rosii, ardei, frunze telina, sare)

   Bucatile de oase cu carne de oaie le-am pus la fiert, la foc mic, in 2 litri de apa rece cu o lingurita de sare. Am avut grija sa adun spuma ori de cate ori a fost nevoie. Dupa ce nu s-a mai format spuma deasupra, am adaugat in oala cubuletele de sunculita afumata si am lasat totul sa fiarba incet aproximativ o ora.
   Intre timp am spalat, curatat si taiat legumele necesare. La tocat, inclusiv la tocatul verzei, mi-a fost de mare ajutor razatoarea mea Borner, despre care am mai povestit la reteta de Conserva de legume in sos de mustar.
   Cand carnea a fost fiarta bine, am pus in zeama toate legumele si condimentele. Le-am lasat sa fiarba 30 minute din momentul in care ciorba a inceput sa clocoteasca, apoi am adaugat 1 litru de zarzavat de ciorba facut in casa. La 5 minute dupa ce zeama a inceput iar sa clocoteasca, am oprit focul.
   Nu a fost necesar sa mai adaug sare la mancare deoarece si zarzavatul de ciorba facut in casa continea sare. De asemenea, nu a fost necesar sa acresc ciorba cu otet, deoarece zarzavatul tocat de ciorba este acrisor.
   In cazul in care se foloseste suc de rosii sau bulion in loc de zarzavat de ciorba, recomand adaugarea de sare si otet dupa gust.




   Fierbinte este absolut minunata ♥♥♥
   Am servit alaturi de Ardei iute in otet cu zahar. Se poate adauga iaurt gras sau smantana in farfurie, dar si simpla este delicioasa ♥♥♥


   Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana