marți, 14 octombrie 2014

Lichiu cu prune - dukan style


In Ardeal este foarte populara aceasta placinta numita lichiu. Se poate prepara cu tot felul de umpluturi, insa cele mai iubite pe la noi sunt lichiul cu smantana si lichiul cu prune.
Pentru ca mi-a fost pofta de lichiu cu prune, am incercat (si am reusit!!!) sa fac un lichiu conform cu dieta Dukan. Reteta de fata se poate consuma din faza de consolidare daca tineti Dukan clasic, de miercuri daca tineti scara nutritionala Dukan, sau din faza de croziera daca renuntati la prune.


Ingrediente:
***Blat:
- 250g crema de branza 0.2% grasime
- 3 linguri indulcitor praf
- 3 oua
- 2 linguri tarate ovaz
- 1 lingura tarate de grau
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingurita esenta vanilie
***Umplutura:
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 2 linguri indulcitor praf
- 1 plic budinca vanilie
- 250g crema de branza 0.2% grasime
- 3 oua
- 8 prune taiate in jumatate (eu am folosite prune din compot facut cu indulcitor)



Toate ingredientele pentru blat se pun intr-un castron si se amesteca bine cu o lingura. Da, nu este nevoie de mixer.



Intr-o tava cu peretii inalti (20 X 30 cm), captusita cu hartie de copt, am asezat jumatatile de prune cu taietura in jos.


Pentru umplutura am preparat budinca dupa indicatiile de pe plic apoi am incorporat in ea mai intai crema de branza si apoi ouale. Pentru amestecat nu am folosit mixerul, ci o lingura si budinca nu am asteptat sa se raceasca.



Peste jumatatile de prune din tava am turnat usor umplutura, cu ajutorul unei linguri ca sa nu deranjez prunele de la locul lor si am nivelat.


Peste umplutura am pus incet compozitia de blat, tot cu ajutorul lingurii. Am nivelat usor.
Tava astfel pregatita am bagat-o in cuptorul fierbinte, pe raftul din mijloc, unde a stat 40 minute la foc mediu spre mic si inca 15 minute la foc mediu spre mare.



Am lasat lichiul sa se racoreasca in tava o jumatate de ora, apoi l-am rasturnat pe o planseta si am indepartat cu grija hartia de copt.




Se feliaza foarte frumos si usor si este delicios ♥♥♥




Blatul este pufos si usor, iar crema este delicata si foarte buna. Impreuna fac echipa foarte buna ♥♥♥


Si uite asa am mai dukanit o pofta! Sa-mi fie de bine!


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana