sâmbătă, 30 august 2014

Tort de ciocolata


Tortuletul acesta l-am facut cu mare drag pentru matusa mea, Nicoleta. Pentru ca matusa mea iubeste ciocolata, am decis sa-i fac un tortulet simplu, cu blat de cacao si crema ganache de ciocolata cu lapte, iar deasupra i-am pus crema de ciocolata amaruie.

Reteta este aceeasi cu cea de la tortul "Flori delicate de migdale", cu mentiunea ca de data asta am folosit cantitati mai mici si am folosit doar prima crema.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
- 1/2 plic praf de copt
- 1 lingura cacao
- 5 linguri frisca lichida
- 30 ml lapte
- 1 lingurita esenta de rom
***Crema:
- 500 ml frisca lichida
- 270g ciocolata cu lapte
***Sirop:
- 100 ml apa
- 3 linguri zahar
- 1 lingurita esenta ciocolata
***Glazura:
- 180g ciocolata amaruie
- 100 ml frisca lichida
***Ornat:
- feliute migdale
- bombonele mici de zahar

Pentru blat am batut albusurile spuma tare cu 3 linguri de zahar, iar galbenusurile le-am mixat cu restul ingredientelor enumerate mai sus, in lista de ingrediente, plus 3 linguri spuma de albus. Am amestecat usor cele doua compozitii si amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava rotunda, cu diametrul de 20 cm, captusita pe fund cu hartie de copt.
Tava am bagat-o in cuptor la foc mediu, pe raftul din mijloc, pentru 40 minute.



Blatul l-am lasat la racit peste noapte. A doua zi l-am taiat in 3 foi.



Tot cu o seara inainte de asamblare am preparat si crema: intr-un castron am topit ciocolata la microunde, la putere mica. Am turnat peste ciocolata topita frisca lichida, putin cate putin, amestecand mereu. Rezulta o crema delicioasa! ♥ Am bagat castronelul in frigider peste noapte. A doua zi am mixat crema 3 minute la putere maxima, rezultand o crema spumoasa ♥


Pentru sirop, am amestecat bine toate ingredientele, pana s-a topit zaharul.
Din crema de ciocolata am oprit 3 linguri in alt castronel, pentru a unge cu ea latura tortului.
Am asezat pe platou prima foaie de blat, am insiropat-o prin pensulare si am intins peste ea jumatate din crema. Deasupra am asezat a doua foaie, am insiropat-o prin pensulare si am intins peste ea restul de crema. Am asezat deasupra a treia foaie, am insiropat-o prin pensulare si deasupra ei am intins glazura obtinuta in urma topirii bucatelelor de ciocolata in frisca calda.


Cu ajutorul unui cutit cu lama rotunjita am modelat glazura astfel incat sa arate ca o floare. Deasupra am presarat bombonele de zahar.
Latura tortului am uns-o cu crema pastrata si am lipit pe ea feliute de migdale.




La multi ani tusica Nicoleta! Sa ramai mereu vesela si plina de viata!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana