duminică, 24 martie 2013

Chiftelute marinate


Mancarea asta face parte dintr-o amintire de-a mea foarte veche, mai precis din vremea in care mergeam la gradinita. Mereu mi-a placut mancarea asta cand eram la gradinita! Imi placea mai ales sosul dulce-acrisor.
De multe ori o rugam pe mama sa-mi faca chiftelute cu sos ca la gradinita, dar niciodata nu-i iesea la fel. Mai tarziu, cand am crescut mai mare, tata a pregatit intr-o zi chiftelute marinate si am fost foarte uimita si bucuroasa ca am redescoperit gustul pe care il cautam de multa vreme. Era exact ca cel de la gradinita!
Timpul a trecut, mancarea asta nu a fost facuta prea des in casa noastra, iar eu am ramas doar cu amintirea.
Zilele trecute, cand rasfoiam cartea mea de bucate in cautare de inspiratie, am dat peste reteta de chiftelute marinate si am hotarat pe loc ca asta voi face de mancare.
Am fost foarte surprinsa si am zambit larg cand fetita mea, dupa ce a gustat, mi-a zis:
- Mami, astea sunt ca la gradinita!

Inainte de a trece la reteta propriuzisa, vreau sa precizez ca eu am facut cantitate dubla de chiftele, deoarece noua ne plac si fara sos. Merg perfect la pachetel sau la cina, alaturi de telemea si gogosari murati.
La ingredientele pentru chiftele voi trece doar jumatate din cat am folosit eu, iar la sos voi trece exact cat am folosit eu, pentru ca sosul ajunge exact pentru 20 de chiftele.

Ingrediente:
***Chiftele:
- 500g carne tocata, amestec porc si vita
- 1 ceapa
- 2 cartofi potriviti
- 1 felie de paine veche, inmuiata in apa si stoarsa bine
- 1 ou
- sare
- piper macinat
- 1 lingurita praf de ghimbir
- 1 lingurita praf de curry
- 250g faina
- ulei pentru prajit
***Sos:
- 100ml ulei
- 2 linguri faina
- 2 linguri pasta de tomate (din aceea groasa)
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita otet
- 1 foaie mare de dafin sau doua mai mici
- sare si piper macinat

Prima data am facut chiftelutele. Am dat prin masina de tocat cartofii, ceapa si painea inmuiata in apa si stoarsa bine. Intr-un castron am amestecat carnea tocata cu legumele tocate, oul si condimentele.


Am pus uleiul la infierbantat intr-o tigaie cu peretii inalti, iar faina am pus-o intr-o tava. In faina din tava am pus mici gramajoare de amestec, cu ajutorul unei lingurite. Am tavalit gramajoarele prin faina, apoi le-am modelat in maini, dandu-le forma rotunjita.


Chiftelutele astfel pregatite le-am pus la prajit in ulei.
Uleiul din tigaie trebuie sa ajunga macar pana la mijlocul chiftelutelor.


Dupa ce au prins culoare aramie pe o parte, le-am intors cu grija si pe partea cealalta.


Chiftelutele prajite le-am scos intr-un castron, pe servetele de hartie absorbanta.


Dupa ce am prajit toate chiftelutele, m-am apucat de pregatirea sosului.
Intr-o craticioara incapatoare am pus uleiul la incins. In uleiul fierbinte am pus faina si am amestecat repede.


Cand faina s-a dizolvat in ulei, am adaugat pasta de tomate si am amestecat bine. Compozitia se ingroasa imediat!
Peste acest amestec am inceput sa torn apa, putin cate putin, amestecand mereu, pana cand am ajuns la consistenta dorita. Eu am folosit trei cani cu apa.




Am adaugat zaharul, otetul, piperul macinat si foile de dafin. Daca este necesar, se potriveste gustul de sare.


Am lasat sosul sa dea un clocot, apoi am adaugat chiftelutele.


Am lasat pe foc pana cand a dat iar un clocot scurt si am oprit focul.
Le-am servit imediat.



Au fost foarte bune!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana