joi, 31 ianuarie 2013

Ostropel de pui


Uneori ma apuca melancolia si caut in cartea de bucate cea veche o reteta pe care o pot pregati din ingredientele ce le detin in acel moment. Acum fiind vorba de niste banale pulpe superioare de pui, am hotarat sa le transform in ostropel.


Ingredientele folosite de mine:
- 4 pulpe superioare de pui, cu tot cu spate
- 2 cepe
- 1 lingura faina
- 6 linguri ulei
- 1 lingura otet
- 200ml bulion
- 6 catei mari de usturoi
- sare si piper macinat

Pulpele de pui le-am spalat si le-am parlit, apoi le-am taiat si le-am prajit pe toate partile in ulei.
Intre timp am amestecat intr-o carafa bulionul, otetul si doua cani cu apa.


Cand pulpele au fost gata le-am scos intr-un caston si in uleiul ramas am calit ceapa si usturoiul taiate marunt.


In momentul in care ceapa a devenit sticloasa, am adaugat faina si am amestecat bine. Nu am lasat mult faina sa se prajeasca, ci numai 1 minut. Am turnat incet in cratita amestectul de bulion apa si otet, avand grija sa amestec mereu, pentru omogenizare.
Se formeaza un sos subtire.



In carte scrie ca sosul trebuie strecurat si abia apoi se pune carnea in el sa fiarba, dar eu am sarit acest pas pentru ca imi place ceapa si usturoiul in mancare.
Focul l-am pastrat mic si am lasat mancarea pe foc pana cand carnea a fost bine fiarta.
Mancarea am servit-o fierbinte, cu piure de cartofi si salata de varza cruda.



A fost foarte buna mancarea asta! Sosul ala face toti banii! Mi-a adus aminte de tocanitele pe care le facea mamaita mea. Orice facea ea mi se parea ca este cea mai buna mancare, mai ales ca le prepara cu dragoste, fara graba si fara nervi. Ca ea vreau sa ajung si eu! :D
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana