sâmbătă, 7 iulie 2012

Snitele de porc cu seminte de floarea soarelui si orez de primavara


Ne place orezul si il prepar in fel si chip.
In acest fel nu l-am preparat niciodata pana acum, insa jur cu mana pe inima ca a fost foarte bun. Deja am porunca de la " imparatie" sa-l prepar asa si sambata viitoare. Langa el am pus niste snitele din carne de porc, cu manta din faina integrala condimentata si seminte de floarea soarelui, plus o salata babana din rosii, castraveti si ceapa verde.
Ingrediente orez de primavara :
- 1 cana orez
- 1 morcov
- 1 ardei gras
- 1 ceapa mica
- 5 linguri ulei de floarea soarelui
- 1 castravete
- 2 fire ceapa verde
- cateva fire de patrunjel verde
- sare si piper dupa gust
Ardeiul l-am taiat fasiute, morcovul l-am dat pe razuitoarea cu ochiuri mari, iar ceapa mica am taiat-o marunt. Am pus uleiul la incins si am calit in el prima data ceapa. Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat peste ea ardeiul gras si morcovul. Le-am calit impreuna timp de 2-3 minute.


Peste legumele calite am adaugat orezul, am amestecat bine si am lasat pe foc timp de cateva minute, pana cand orezul si-a schimbat culoarea. Am avut grija sa amestec des, pentru a nu se lipi de fundul cratitei.



La sfarsit am adaugat trei cani de apa, masurate cu aceeasi cana cu care am masurat orezul. Am amestecat bine, apoi am dat focul la minim. Din acest moment nu am mai amestecat in mancare si am lasat-o sa fiarba in voie pana cand orezul a absorbit toata apa.




Intre timp am taiat marunt patrunjelul si ceapa verde, iar castravetele l-am razuit pe razuitoarea cu ochiuri mari.


Cand orezul a fost gata si absorbise toata apa, am oprit focul si am adaugat ceapa verde, castravetele si patrunjelul. Am potrivit gustul cu sare si piper macinat apoi am acoperit oala cu un capac si am lasat orezul sa se imprieteneasca cu celelalte ingrediente.



Ingrediente snitele:
 - felii de carne de porc (eu am folosit muschi), groase de un deget
 - 2 oua
 - faina integrala de grau
 - sare si piper macinat
 - cimbru 
 - seminte decojite de floarea soarelui

Eu nu am batut carnea cu ciocanul de snitele. Am preferat sa o las asa.
Intr-un castronel am facut o compozitie (un pic mai groasa ca cea de clatite) din oua, condimente, faina integrala si putina apa. La sfarsit am adaugat si semintele decojite de floarea soarelui.



In aceasta compozitie am bagat toate feliile de carne si am amestecat usor, pentru ca fiecare felie sa se acopere in intregime cu coca.


Am incins ulei mai multisor intr-o tigaie si am prajit snitelele, la foc mic, pana cand au prins culoare frumoasa. Pentru a lua feliile de carne din castronel m-am ajutat de o lingura. Astfel nu am lasat coca sa se scurga prea tare de pe feliile de carne.



Carnea astfel pregatita a iesit foarte frageda si suculenta.



Orezul se poate servi si simplu, alaturi doar de salata, astfel fiind o masa de post.
Snitelele se pot pune si la pachetel, fiind de preferat mezelurilor din comert.
S-aveti pofta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana