vineri, 10 februarie 2012

Gulas de carne


Ce merge cel mai bine pe vremea asta ? Un gulas la ceaun! Cu multa carne, galuste pufoase si sos delicios!
Cam asta a fost cererea familiei cand am intrebat ce sa le mai fac de mancare. Si cum ordinul se executa, nu se discuta, am adunat pe masa ingredientele, am scos ceaunelul din camara si am dat drumul la radio. De ce am dat drumul la radio? Pai mie imi place sa ascult radio cand fac mancare.

Ingrediente:
 - 2 carnati afumati
- 1kg piept de porc, cu os si/sau fara os
- un plic boia de ardei dulce (17g)
- 5 linguri ulei
- o ceapa mare
- sare si piper macinat
Pentru galuste:
- 1 ou
- o lingura cu varf de smantana
- un pic de sare (cat iei in trei degete)
- faina cat cuprinde

Ceapa am taiat-o marunt si am calit-o un pic in ulei. Peste ea am adaugat carnatii taiati felii si am mai lasat pe foc pana cand ceapa a devenit sticloasa.


Am adaugat carnea taiata bucati potrivite si am mai lasat pe foc, amastecand des, pana cand carnea si-a schimbat culoarea.



Dupa ce carnea si-a schimbat culoarea, am adaugat sare ( o lingurita), piper macinat si tot plicul de boia de ardei dulce.



Dupa ce am amestecat bine totul, am turnat apa cat sa fie carnea acoperita, am micsorat focul si am gulasul la fiert aproximativ 40 minute, avand grija sa amestec compozitia din cand in cand.


Dupa ce carnea a fiert, m-am apucat de galuste.
Intr- un castronel am batut bine oul cu smantana si sare, apoi am adaugat faina, lingurita cu lingurita, pana cand compozitia a ajuns la consistenta unei creme legate bine.




Pentru a forma galuscutele, cu o lingurita am luat din "crema " si am pus in zeama clocotinda a gulasului.




Galuscutele nu au nevoie de mult timp pentru a fi gata. Se fierb in aproximativ 15 minute.
Gata!
Mancarea se serveste fierbinte, alaturi de muraturi.
Fara sos:


Cu sos:






Reteta de fata este dintr-o carte veche de bucate, mostenita de la tatal meu cand m-am maritat. Tatal meu era si este bucatarul in familie. Copil fiind, de foarte multe ori il vedeam pe tata cum rasfoia cartea asta in cautarea inspiratiei. E de la sine inteles cat de tare m-am bucurat cand am primit-o cadou.
Pentru ca tot ce am facut din cartea asta a iesit foarte bun, m-am gandit sa iau exemplul lui Julie ( Julie & Julia ) si sa fac pe blog o noua rubrica cu retete numai din cartea asta.
Cartea se numeste Carte de bucate, editia a III-a, a fost tiparita in anul 1970 si autorii ei sunt : Maria Iliescu, Rada Nicolaie si Elena Baltag.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana